zoeken
   


pe  
Ann Vercruysse  


DOZEN DOZEN EN NOG EENS DOZEN16.11.2020

Vandaag zijn Renée, Fran en Leo gestart in onze klas en zij waren alle drie direct ingeburgerd en deden overal vrolijk aan mee. wat moest iedereen kijken toen de deur open ging. er lag een tunneldoos op de grond. we konden er niet over, we konden er niet onder. nee oh nee : we moesten er door. de hele dag moesten we bij het verlaten van de klas of het binnen komen door de tunnel kruipen. de max toch. wat waren we daarna verdrietig want Jules was weg, we hebben overal gekeken maar vonden hem nergens. maar opeens zagen we een grote doos in de bewegingsklas en tot groot jolijt van iedereen, je raadt het al : Jules en Uil zaten in de doos...spannend hé
we hebben ook een doosje versiert met stickers en speelden natuurlijk met : je raadt het al : dozen


 
Afsluiter thema goudlokje en de 3 beren30.10.2020

Als slot hebben we vandaag allemaal voorwerpen moeten terug zoeken in het boek. En wel, je mag er zeker van zijn ik heb het verhaal van goudlokje niet één keer maar zeker 20 keer gehoord. Niet normaal, ik denk dat ik er deze nacht noch zal van dromen. 🙈🙊🙉
We werden ook allemaal getransformeerd in een beer en daarom wensen we jullie allemaal een bere toffe vakantie. Draag goed zorg voor elkaar en tot na de vakantie.


 
ruimtelijke begrippen29.10.2020

we zijn vandaag gestart met een spelletje waarbij we de ruimtelijke begrippen hebben ingeoefend. eerst deden we dit met onze eigen beer en stoelen, daarna deden we dit met snoepbeertjes en kleine stoeltjes. na de speeltijd hebben we ritmiek gedaan : muziek - géén muziek ; vlug - traag ; hard - zacht. daarna deden we rustgevende spelletjes met onze beer en zo werden we helemaal zen. we speelden ook nog een leuk spelletje : nl waar zit de knuffelbeer. iemand verstopt zich in de klas en rinkelt met de belletjes, de kids moeten hem/haar zoeken
in de namiddag zijn 2 van de 4 nieuwe vriendjes die gaan starten na de vakantie, eens met ons komen meespelen. nl Fran en Leo.


 
Volg de weg... 28.10.2020

Deze morgen zijn we gestart met krullenbol Len maar niet op papier maar gewoon door groot te bewegen met linten. We leerden het ritme aanvoelen, en leerden ook te reageren met een andere beweging als de muziek veranderde. We genoten met volle teugen. Daarna luisterden we naar het verhaal : we gaan op berenjacht. Deze familie legt hiervoor een hele weg af en zo kwamen we tot ons werkje : volg de weg. Eerst deden we dit met een knikker in een potje, daarna met onze vingers en toen pas met stift. Dit was nog steeds op een groot blad. Daarna mochten we het eens proberen op een klein blad. We sloten de dag af met een interactieve doe plaat van Jules en moesten we de geluiden herkennen die we hoorden op de cd.


 
Tekening versieren met herfstmateriaal27.10.2020

In het vorige artikel had ik al verteld dat we de krijttekeningen hebben versierd met het herfstmateriaal. Ziehier de kids in actie


 
Geef iedere beer zijn juiste spullen27.10.2020

Op ons tapijt zaten mama beer, papa beer en babybeer te wachten tot wij in de klas kwamen. Ze hadden ook héél véél spullen mme. Ze waren wel een beetje triestig want ze wisten zelf niet goed maar wat van hun was en vroegen of wij wilden helpen. En natuurlijk wilden wij dat.
We zijn ook héél fier op ons groepswerk van Goudlokje en de 3 beren. Je kan dit bewonderen als je door ons raam naar binnen kijkt. De dag hebben we afgesloten met het opvullen van een tekening met natuurmaterialen. We (kids juf Pauline en juf Ann) waren volop bezig tot opeens de regen een spelbreker kwam zijn. Spijtig want we vonden het wel leuk om te doen. En mama's en papa's waren jullie niet al te bang van jullie eigen Marylin de dikke spin?! Dank je wel mama LOUIS, de kids vonden het de max...


 
'k zag 2 beren broodjes smeren26.10.2020

het waren niet de beren die aan het smeren waren, maar wij die een boterham mochten transformeren tot een beer. eerst moesten we hem smeren met choco en daarna legden we er 3 stukjes banaan op (oren en snoet) en de ogen en de mochten we maken met rozijnen en daarna : smullen maar....


 
Hieperdehiep hoera voor Kiona🎈🎂🎶🎁🎉23.10.2020

Kiona was vandaag jarig en natuurlijk hebben we dat gevierd met een feestje. We hebben 🎶, dolle pret beleefd met de zotte 🎈, we hebben het 🧨🎆 laten knallen en werden in de watten gelegd met een lekkere 🎂. Ze vloog de deur uit. We hebben natuurlijk ook gewerkt en mochten de beren sorteren van klein naar groot en dit hebben we naturlijk eerst met echte knuffelberen gedaan zodat we de begrippen goed onder de knie hadden. In de namiddag hebben we geprofiteerd van het mooie weer en hebben we de kinderen volop laten fietsen met hun meegebrachte fietsen. Ze kijken er al naar uit tot ze hem nog eens mogen meebrengen.


 
Kunst tijdens thema 🌳🌳🌳🍂🍁🌲22.10.2020

Vorige week zijn we naar Tiegembos geweest en daar hebben we een hele hoop takken verzameld. We hebben ze vandaag eens van dichterbij bekeken want er zaten grote, kleine, dikke, dunne, rechte, kromme tussen. Natuurlijk hebben we dat ook eens uitgebeeld en daarna was het tijd om te schilderen. Maar, zo raar : er stonden alleen maar potjes verf op de tafel en daarnaast lagen de takken. Raar maar waar, maar de opdracht was : versier het grote blad en je mag alleen maar de takken gebruiken. Kan je je hun snoetjes al voorstellen? Verwondering alom. Maar, ze vonden het de max en kregen er maar niet genoeg van. Sorry mama's en papa's maar soms hebben ook de haren en de kledij een likje verf gekregen. We hebben ook nog met de rollen en nootjes verschillende opdrachten gedaan zoals bv rol de noot door de buis naar elkaar en ze mag niet vallen...


 
Rollende eikels en noten21.10.2020

Maandag hadden we een spin gemaakt met klei, maar onze spin had nog géén blad om op te slapen. Vandaag hebben we dit in orde gebracht. Op de tafel stonden potjes met verf, lepels, pitten met eikels en noten en kartonnen deksels. De opdracht was : versier je blad maar je mag niet met de handen aan de verf komen. We deden ook nog een spelletje met buizen en noten. Hier was de opdracht : ga achter de grote blok staan, neem een lange buis en noot en probeer de noot in de doos te laten vallen. Na de speeltijd zijn we naar de turnzaal getrokken, daar hebben we een wandelende boom gespeeld en deden we vooral drama op muziek. Het was zalig om te zien hoe iedereen meedeed en zich inleefde en we samen tot rust kwamen. Daarna mochten de kinderen adhv het boek mij het verhaal van goudlokje vertellen


 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

13

 

14

 ...

15

... 

16

 

17

 

18

 

19

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!