zoeken
   


6lj  
Gert Troch  


Snelkoppelingen06.09.2020

 
Klasagenda 6de leerjaar 2020-202104.09.2020

!!! Je moet ingelogd zijn in Google Drive om deze agenda te kunnen zien !!!
 
Sportdag28.06.2021

Vandaag hadden we een fantastische sportdag! Enkele sfeerbeelden...


 
Draaimolens maken28.06.2021

De voorbije weken ontwierpen en maakten de leerlingen van het zesde draaimolens. Met volgende prachtige resultaten tot gevolg...


 
Boma virtueel op bezoek28.06.2021

Vandaag kwam de enige echte Boma virtueel op bezoek in onze klas. Hij stak ons een hart onder de riem voor de grote toetsen en we konden hem een aantal vragen stellen.


 
Alternatief bosklassen10.06.2021

Dit jaar mochten we jammer genoeg niet op bosklassen. Gelukkig waren er wel veel leuke activiteiten die week!

 maandag 31 mei: naar The Outsider in Oudenaarde

The Outsider is een avonturenpark. We zijn daar de hele voormiddag gaan lasershooten in een bos. Dan zijn we in de namiddag eerst op The Blue Diamond geweest, dat is een hoge toren vol klimparcours. Een leuk weetje: er zit in The blue Diamond 48 ton ijzer en 11 000 bouten. Daarna zijn we op een moerasparcours geweest. Je had verschillende wegen: de makkelijke weg en de moeilijke weg. Bijna iedereen van het 6de leerjaar maakte een frisse plons in het water. Het was nog vroeg toen we klaar waren met het moerasparcours, dus kwam er een verrassing aan: we mochten ook het blotevoetenparcours doen! Daar moesten we lopen op: schors, kiezelstenen, grote stenen, roosters…

We hebben een superleuke en ook vermoeiende dag gehad.



 dinsdag 1 juni : workshops Robotica

Wij hebben dinsdag 1 juni een workshop over de robot Lego Spike gekregen.
In de voormiddag hebben we via een stappenplan een sprinkhaan gemaakt waar er een motor en sensoren in zitten. Die mochten we dan ombouwen om zo snel mogelijk vooruit te geraken. Met de sprinkhaan hebben we dan een race gedaan.
‘s Middags kregen we een lekkere picknick en een brooddoos met onze naam op. Daar hadden enkele mama’s voor gezorgd.
In de namiddag mochten we zelf aan de slag en mochten we een garage maken die vanzelf open en toe kon gaan. Dan hebben we alles van elkaar bekeken en natuurlijk alles afgebroken. Het was dus een super toffe dag.




 woensdag 2 juni: drones en draaimolens

Woensdag 2 juni hebben we twee dingen mogen doen: met een drone vliegen en draaimolens maken met K’nex. Voor de drone hadden we een platformpje gekregen dat meester gemaakt had met de 3D printer. Daarop moesten we een constructie maken om zo veel mogelijk blokjes naar de overkant van de oceaan te brengen. Daarna moest je dan zelf de drone programmeren zodat hij aan de overkant zou geraken. Bij de K’nex moesten we zelf een draaimolen maken met tandwielen. En zo zat het dagje er dan op.




 donderdag 3 juni: de Geestige Put

Eerst zijn we met de klas vanuit school naar de Geestige Put gefietst in Waregem. Daarna begonnen we aan het echte werk: een hoogteparcours. Na de highropes gingen we naar de zipline (deathride) boven het water. De kinderen met claustrofobie hadden geen geluk want het volgende was een speleobox.
Dan was het middag, iedereen had heel veel honger na de leuke voormiddag.
De voorlaatste activiteit in ‘De Geestige Put’ was het opblaasbare aquapark op het ijskoude water. De laatste activiteit was kajakken.
Dan gingen we ons gaan omkleden en gingen we weer op de fiets naar school. Gelukkig was het mooi weer want we mochten tot 21 uur op school blijven. Iedereen had honger na de leuke activiteiten dus kregen we heerlijke vieruurtjes die gemaakt waren door enkele ouders. Daarna speelden we met volksspelen en hebben we een beetje van de zon genoten en een hotdog/hamburger gegeten die door enkele papa’s op de bbq werden gebakken. Na de leuke warme dag moesten we natuurlijk nog terug naar huis met de fiets.




 vrijdag 4 juni: STEM en bosspel

We begonnen de dag met een STEM-opdracht. We mochten namelijk een muziekversterker maken voor onze GSM. Iedereen had een zakje gekregen van de Sint-Paulusschool (VTI) met daarin de verschillende onderdelen. Daarin zaten delen gemaakt op hun afdeling houtbewerking, mechanica en elektriciteit. Die onderdelen moesten we zelf aan elkaar bevestigen en dan hadden we een  geluidsversterker voor een GSM.
Rond 10.30u. vertrokken we dan met de fiets naar het bos in Bavikhove/Harelbeke. In dat bos hebben we cluedo-spel gespeelt. Het ging over ‘de corona moord’. Na een tijdje hadden we allemaal de moordenaar gevonden en was het tijd om te eten.
Sommige hadden ook een lekker aperitiefje mee. Daarna hebben we nog de rest van de middag gevuld door getrukeerde foto’s te maken zonder ze echt te trukeren. Dat deden we door verschillende afstanden te gebruiken en de camera op verschillende hoogtes te houden.
Dan fietsten we nog terug naar school en de dag was alweer voorbij.


 
Tableau vivant Kinderspelen van Pieter Breughel24.03.2021

16 maart 2021

Poseren voor een schilderij? Niet steeds even gemakkelijk! Hier zie je hoe het schilderij ‘Kinderspelen’ van Breughel tot stand kwam... ;-)
 
Pyjamadag14.03.2021



Na een intensieve dag schoolwerk dromen de zesdejaars van hun droomberoep dat ze dankzij school misschien ooit kunnen uitoefenen.
Maar ook Bednetters hebben net als alle kinderen grootse dromen voor de toekomst. Dankzij Bednet vallen deze dromen niet in duigen.
Daarom trok iedereen vandaag uit solidariteit zijn of haar pyjama aan.


 
Onze klas kiest kleur tegen pesten!12.02.2021


 
Kledijgezichten met Bela Borsodi29.01.2021

Vrijdag 22 januari moesten we kledij meebrengen naar school: trui, broek, kousen,...
Daarmee hebben we gezichten gemaakt. De inspiratie kwam van de kunstwerken van Bela Borsodi. Van een paar kledingstukken hebben we gezichten gemaakt. Je moest er goed over nadenken. Zo kon je bijvoorbeeld van de mouwen van een trui ogen maken en van een sok kon je bijvoorbeeld een neus of een tong maken. We moesten we zoveel mogelijk met maar één kledingstuk werken. Als we klaar waren met ons ontwerp, dan konden we een foto nemen van het ontwerp met de tablet. Om de kunstwerken goed te laten uitkomen, hadden we keuze tussen verschillende achtergronden (wit, hout, zwart). Zo kregen we verschillende effecten.
De resultaten vind je hieronder.


 
pag. ...

1

... 

2

 

3

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!