zoeken
   




Allerlei ballonnen 16.09.2022

Dat het strapdag was hebben we gemerkt. Chapeau dat er zovelen te voet of met de fiets waren vandaag. We hebben ervan genoten om samen met de klas van juf Pauline te fietsen op de speelplaats. We kregen ook 1 opdracht voorgeschoteld : kleef iedere ballon op zijn juiste schaduw.


 
Allemaal confetti15.09.2022

Deze morgen zijn ze begonnen met een LO les bij juf Isabelle en daarna was het allemaal confetti die de klok sloeg. We hebben een bak met echte confetti waar verschillende voorwerpen in verstopt zitten. Maar vandaag kreeg iedereen een blad met daarop confetti en onder die confetti zaten figuren verstopt. De kids moesten alle figuren op de juiste plaats leggen. Ondertussen liet ik allemaal muziek spelen rond jarig zijn. Na een tijdje kwam Gust bij mij en hij zei : juf Ann, er komt daar (de Bora Bora = verplaatsbare box) precies niets meer uit van muziek, kan dat? Ik vind dat wel jammer want ik vind dat leuk met muziek! Wat was hij blij toen ik ze opnieuw liet afspelen. De meesten zongen ondertussen ook vrolijk mee en een dansje hier en daar werd ook spontaan geplasseerd.


 
Allemaal confetti15.09.2022

Deze morgen zijn ze begonnen met een LO les bij juf Isabelle en daarna was het allemaal confetti die de klok sloeg. We hebben een bak met echte confetti waar verschillende voorwerpen in verstopt zitten. Maar vandaag kreeg iedereen een blad met daarop confetti en onder die confetti zaten figuren verstopt. De kids moesten alle figuren op de juiste plaats leggen. Ondertussen liet ik allemaal muziek spelen rond jarig zijn. Na een tijdje kwam Gust bij mij en hij zei : juf Ann, er komt daar (de Bora Bora = verplaatsbare box) precies niets meer uit van muziek, kan dat? Ik vind dat wel jammer want ik vind dat leuk met muziek! Wat was hij blij toen ik ze opnieuw liet afspelen.
Geen foto's gevonden ...
 
De ballon14.09.2022

Deze morgen lied ik een geluid afspelen nl Bas de ballon. De kinderen moesten raden wat het was en ik heb verschillende keren monsters gehoord. Pas op het einde toen de ballon klakte is hun euro gevallen. Daarna beelden we ons in dat we zelf de ballon waren en deden we mee met het geluid, wat soms voor hilarische toestanden zorgde. Om jet feestje compleet te maken deden we daarna de bumba stopdans. Onze activiteiten voor vandaag waren : stempelen met ballonnen op muziek en het nabouwen van een taart naar voorbeeld. De dag sloten we af met het verhaaltje van Anna is jarig.


 
Kaart13.09.2022

Deze morgen zijn we begonnen met het verhaal van Jules en zijn kroon. Wat was hij verdrietig toen hij merkte dat ze veel te groot was. Daarna was het tijd om onze kaart te stempelen. Wat waren ze verbouwereerd dat ze nu eens moesten "pokken" met de borstel ipv schilderen. Sommigen konden dat moeilijk plaatsen. Daarna mocht iedereen zichzelf eens tekenen en deden we een spelletje met een taart bouwen naar voorbeeld. De namiddag sloten we af met een verhaaltje van Dikkie Dik en de ballon, maakten we kennis met de gekke ballon en leerden we trommelen op muziek.


 
De kroon12.09.2022

Deze morgen zijn we begonnen met het lezen van Jules zijn verjaardagsuitnodiging. Wat staat er allemaal op? Waarvoor dient het... Het komt erop neer dat we er samen achter gekomen zijn wat Jules ons wil vragen en natuurlijk zien we dat zitten. Een feestje is altijd leuk. Bij een verjaardag hoort er een kroon en daarom zijn we begonnen met onze kroon te maken, natuurlijk zijn we nog niet klaar. We kregen ook allemaal een ballon en mochten deze zelf opblazen. Oei, dat was blijkbaar niet zo gemakkelijk... Gelukkig had de juf ook blauwe monsterpompjes en ontdekten we dat we zo toch zelf onze ballon konden opblazen. Cool hé! De dag sloten we af met het dingdong huisje rond jarig zijn.


 
Koekjes tellen09.09.2022

1-2-3-4 koekje voor koekje voor, 1-2-3-4 koekje voor koekje voor de Jules. Eerst deden we dit met de dobbelsteen en echte koekjes en natuurlijk moesten we ze ook eens proeven. Daarna maakten we de denkopdracht samen en pas daarna mocht iedereen het alleen proberen. Sommigen kregen ook nog een kleuropdracht. De dag sloten we af met een groot zoekboek.


 
Koekjes tellen09.09.2022

1-2-3-4 koekje voor koekje voor, 1-2-3-4 koekje voor koekje voor de Jules. Eerst deden we dit met de dobbelsteen en echte koekjes en natuurlijk moesten we ze ook eens proeven. Daarna maakten we de denkopdracht samen en pas daarna mocht iedereen het alleen proberen. Sommigen kregen ook nog een kleuropdracht. De dag sloten we af met een groot zoekboek.
Geen foto's gevonden ...
 
waar houdt Jules zijn boekentas?08.09.2022

Deze morgen deden we in de bewegingsklas eerst een spelletje waarbij ze bij het horen van de trommel, ze op een Julesmatje moesten gaan zitten. Daarna kregen ze prenten te zien waarop Jules zijn boekentas iedere keer op een andere manier vasthoudt : op zijn hoofd, achter zijn rug... en dit moesten zij dan nabootsen, zo oefenden we ook spelenderwijs de begrippen. Als verwerking kregen de kids een blad met daarop dezelfde Jules. Ze moesten de 2 dezelfde Jules nu bij elkaar kleven, goed kijken was de boodschap. De grote PC stond ook terug in onze klas en de opdracht hier was : probeer zoveel mogelijk vlinders te pakken, snel reageren was hier de opdracht. We luisterden ook naar een verhaaltje van Anna die moest opruimen en we sloten af met het kimspelletje met verschillende muziekinstrumenten. Goed luisteren was hier de boodschap. Ik verstopte mij iedere keer als een spook onder het laken tot grote hilariteit van de kids.


 
Boekentassen sorteren in de kast 07.09.2022

Vandaag kregen we als opdracht : hang de boekentassen op de juiste plaats in de kast. We deden dit niet als kleefopdracht op papier maar in spelvorm. Ze kregen een grote kast, een potje met verschillende boekentassen en voorbeeldkaartjes. De opdracht was : hang jouw boekentassen in je kast net zoals op het voorbeeld. Spelenderwijs oefenden we ook de begrippen : onder, naast, boven, in het hoekje. Ook de verschillende soorten dieren zijn meerdere keren aan bod gekomen? Wie kan ze al benoemen, wie herkent ze?... Ik vertelde nog het verhaal van Jules die naar school gaat en we sloten de dag af met een geluidenspel : welk instrument hoor je? Ik zat verstopt onder een laken en speelde op een instrument. Zij moesten raden waarop ik speelde.


 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 ...

6

... 

7

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!