zoeken
   




boos06.11.2019
vandaag was het de boze dag, eerst hebben we geluisterd naar het verhaaltje mijn toddeltje en amaai, wat was dat meisje boos. daarna deden we krullenbol op ons dansliedje van roodkapje. bij de muziek van de roodkapjes mochten we rondjes draaien met een wasco - bij de wolven werden we boos en mochten we onze vuisten in de verf stoppen en daarmee dan heel hard kloppen op ons blad (net zoals dat meisje in het verhaal heel hard op de wasmachine klopte). je kan het al raden : ze vonden het de max.  
 
gevoelens05.11.2019
vandaag hebben de kinderen bij juf Hyacinta naar een verhaaltje mogen luisteren van een pingun die bang was van een spook en daarna mochten ze zelf aan de slag gaan om een spook te schilderen, eerst moesten ze de stippen verbinden met een zwarte stift, daarna schilderden ze hun spook in en natuurlijk mochten ogen en een mond niet ontbreken. bij mij waren we bezig om onze gevoelensmeter af te werken. om de rand te versieren mochten ze stickers kleven en dit deze ze door er op ieder puntje eentje te kleven. ze oefenden zo de 1-1 relatie en werkten aan hun fijne motoriek. we moesten ook nog 2 gezichtjes versieren nl de boze en de bange Jules en dit deden we met verschillende technieken. het zijn heel gevoelige dagen!!!! de dag hebben we afgesloten met klassieke muziek. de vraag en opdracht was : hoe kunnen we met de trommelstokken en de bekkens de verschillende gevoelens die we horen in de muziek weergeven.
 
de kleuren van emoties04.11.2019
na de vakantie zijn we er weer volop ingevlogen met ons nieuwe thema nl gevoelens. want zij voelen wel van alles maar oh wee wat is dat moeilijk om te vertellen en verwoorden hoe je je voelt, waarom je jou zo voelt, inleven hoe een ander zich voelt...kortom geen gemakkelijke materie. deze week komt dit allemaal aan bod. dmv het boekje de kleuren van emoties en allerhande verhaaltjes komen al deze gevoelens uitgebreid aan bod. ook in de muziek zullen we de verschillende emoties leren herkennen. vandaag zijn Quinn, FLinn en Fleur bij ons gestart in de klas en zij draaiden volop mee in onze klas. we duimen dat we samen nog een leuke jaar zullen beleven.
Ps. sorry voor de kwaliteit van de foto's maar mijn gsm zat thuis nog in de oplader en heb daardoor een oud klastoestelletje gebruikt. hopelijk genieten jullie toch van de sfeerbeelden van jullie kids
 
Apotheose Roodkapje 25.10.2019
Hopelijk hebben jullie er evenveel van genoten als wij.
 
Roodkapje25.10.2019
de kinderen hebben vandaag zelf roodkapje gespeeld samen met de juf. het resultaat is bij momenten wel grappig. geniet ervan
 
hieperdehiep hoera voor Faith24.10.2019
we hadden terug een feestje in de klas want Faith is 3 jaar geworden. we maakten er een dolle party van boordevol ambiance met de nodige decibels bij het zingen, hieperdehiep hoera roepen en het laten knallen van het vuurwerk. op het einde werden we getrakteerd met een heel lekker en gezond traktaat. het was dan ook nog eens super origineel!!!! we mochten smullen van je raadt het nooit : EGELTJES
we hebben ook nog een denkopdracht tot een goed einde gebracht, we moesten de roodkapjes kleven van klein naar groot en voor de rest mochten we ons nog eens volop inleven in, hoe kan het ook anders : roodkapje. 
 
koekjes bakken zoals in het boek van Roodkapje23.10.2019
Roodkapje brengt koekjes naar oma en plukt bloemetjes om oma blij te maken en wij hebben de 2 gecombineerd nl bloemenkoekjes gemaakt. iedereen heeft eraan kunnen mee helpen en ze smaakten HEERLIJK! Mmmmmmmmmmmmmmmmmm
als afsluiting hebben we nog een tel-opdracht met koekjes gekoppeld aan het koekjes bakken : leg evenveel koekjes in de mand als er bolletjes staan naast de mand.
 
puzzel maken hoofdpersonages roodkapje22.10.2019
alle activiteiten hebben nog altijd te maken met ons thema Roodkapje en de kinderen zijn daar echt niet rouwig om want amaai, het thema leeft super hard in onze klas. het is zalig om daarvan te mogen genieten. jammer genoeg ben ik ook al een paar keer opgegeten door al die hongerige wolven. gelukkig zijn er ook nog jagers die mijn reddende engel zijn. de opdrachten die we vandaag hebben gemaakt zijn : puzzels maken van de 4 hoofdfiguren en een matrix. de dag hebben we afgesloten met een geheugenspel. de wolf zat in de kring en er lagen verschillende poppetjes in de kring. 1 kleuter gaat aan de deur staan en ondertussen at de wolf 1 van de figuren op. de kleuter moest raden wie er was opgegeten en daarna was het checken of het juist was. ze vonden het hilarisch en genoten er echt van. deze namiddag maakten we ook kennis met de kleuters die na de vakantie samen met ons komen werken en spelen.
 
boek Roodkapje21.10.2019
hier vinden jullie alle foto's uit het boek dat we samen met de kinderen hebben gemaakt en nog eens de link om naar het boek te kijken
 
Roodkapje, Roodkapje,...kortom we worden ondergedompeld in het thema18.10.2019
dat het thema Roodkapje volop leeft in onze klas,is aan alles te merken. in iedere hoek die ze spelen hoor je het verhaal en de liedjes weerklinken. ze gaan er helemaal in op. de wolven hebben veel werk in onze klassen en natuurlijk moet je er de nodige decibels van de wolf erbij nemen, maar wat wil je, ze hebben een goed voorbeeld h, juf Ann speelt in het verhaal de wolf en die wolf kan ook de nodige decibels uitbrengen (oeps). de dag zijn we gestart met het toneel doorspekt met de kleuters hun optreden want maandag is het de grote finale voor het lager en die kijken er heel hard naar uit om onze kleuters te zien schitteren, daarna hebben we als opdracht een schaduwenspel gemaakt en ondertussen kregen we natuurlijk ook de tijd om ons uit te leven in Roodkapje
 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 ...

9

... 

10

 

11

 

12

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!