zoeken
   




sint en zwarte piet26.11.2019
vandaag hebben we de kledij van sinterklaas en zwarte piet eens van dichterbij bekeken en amaai, er zitten daar toch rare woorden tussen hoor. daarna hebben we onze muts voor ons hoofddeksel versierd. we moesten in ieder stukje in een andere kleur stempelen. de juf vertelde ook een verhaaltje, we zongen uit volle borst en ...in de namiddag hebben we ons zelf eens getransformeerd tot sinterklaas en zwarte piet. in de namiddag hebben we onze schoen gezet voor de sint...vol spanning en ongeduld wachten we af. heeft hij onze klas gevonden? gelukkig heeft juf Ann het licht laten branden, nu maar hopen dat Jules ook flink blijft doorslapen.
 
Sinterklaas en zwarte Piet 25.11.2019
Wij zijn klaar voor Sinterklaas en zwarte Piet. Onze kring is helemaal versierd, we hebben een echte stoomboot van Sinterklaas in onze klas met de bijhorende verkleedkledij...en veel nevenactiviteiten zijn in het thema van Sint en Piet. Een tijdje geleden kregen we een mail met een boodschap. Hij vertelde ons dat alle Kleuters een cool hoofddeksel moeten maken en daar zijn we volop aan bezig. Morgen zetten we onze schoen...we zijn benieuwd...
 
kleine muis zoekt een huis21.11.2019
we hebben deze weken ook een beetje gewerkt rond kleine muis zoekt een huis. ik heb dit verhaal een aantal keren verteld aan de kinderen, gespeeld in poppenspel. de kinderen hebben mogen spelen met de poppen en gisteren en vandaag heb ik het de kinderen laten spelen en dit opgenomen. niet alle kinderen komen aan bod want dit is ook niet zo evident, veel kinderen klappen toe als ze merken dat het opgenomen wordt. 
 
Tanden poetsen21.11.2019
Iedereen zijn tanden waren vandaag wel spic en span want we hebben ze goed gepoetst hoor. Eerst vertelde juf Ann een verhaaltje over papa die zijn tanden moest poetsen, maar oeioeioei, papa had er niet veel kaas van gegeten. Daarna deed juf Ann het voor adhv een stappenplan. Het tanden poetsen zelf deden we met de filmpjes die de mama van Lukas had doorgestuurd. De kids vonden het de max. Na de speeltijd moesten we met een zelfgemaakte prop het slabbetje van knorretje vuil maken.
 
'k zag 2 beren broodjes smeren... 19.11.2019
Vandaag was het eindelijk zover, iedereen mocht zelf zijn boterham smeren met zijn lievelingsbeleg. Een zelfgemaakte boterham smaakt toch wel 10 keer beter dan n die mama of papa heeft gesmeerd. Ze waren super snel verorberd. Ze kregen ook nog een schrijfopdracht nl je mag de streepjes verbinden en kijk wat je bekomt : een boterham..., schilder deze daarna in en versier hem met zelfgeknipte snippers (dit deden ze bij juf Hyacinta). Als doe opdracht kregen ze bij juf Hyacinta ook nog : kleef de boterhammen van klein naar groot. In de namiddag was het blindelings proeven en kunnen verwoorden of tonen wat je juist hebt geproefd.
 
Mijn dag18.11.2019
Vandaag zijn we begonnen met het verhaaltje van muis te vertellen met de poppenkastpoppen. Daarna hebben we op papier ons eigen cornflakesbord klaar gemaakt. Na de speeltijd was het dan tijd om Jules onder het juiste deken te stoppen. Eerst deden we dit samen in het groot en daarna alleen. We kijken al uit naar morgen want dan mogen we onze eigen boterham smeren.
 
Mijn dag16.11.2019
Donderdag zijn we gestart met ons nieuwe thema mijn dag. We vonden het super gezellig in onze klas met de gordijnen toe en een sfeervol nachtlampje. Spontaan volgden de verhalen over hun eigen nachtlampjes. Jules had de tafel gedekt en dmv een super gek tafelpoppenspel toverde hij er van alles op uit zijn meegebrachte box en liet hij ons van alles proeven. We hebben ook geknutseld maar dat houden we nog geheim. Volgende week staan er véél leuke activiteiten gepland. Dinsdag smeren we onze eigen boterham met ons lievelings beleg. We houden ook een geblinddoekte proefsessie. Donderdag poetsen we onze tanden. En vrijdag gaan we samen ontbijten in onze pyjama.
 
Schrijfdans met scheerschuim13.11.2019
De gevoelensweek hebben we afgesloten met een super leuke activiteit. Nl schrijfdans waar is mijn spook naartoe en dit deden we niet met verf of met wasco maar in scheerschuim. We vonden het de max. Na de speeltijd kregen we dan een blad en wij moesten de prentjes bij de juiste Jules leggen. De monden heeft juf Ann getekend wegens tijdsgebrek, we vonden het scheerschuim z leuk dat we hier langer mochten mee doorgaan. En van spelen en o tdekken kan men super veel leren.
 
hieperdehiep hoera voor Marie en Julie12.11.2019
Het was dubbel feest in onze klas want we hadden niet 1 maar 2 feest🐷🐷. En dus hebben we party 🎉🎉 in het kwadraat gevierd. De ambiance zat er goed in en het feest hebben we afgesloten met een lekker traktaat. Nl lekkere wafeltjes en keicoole schaapjes. we hebben in de turnzaal ook nog de verjaardag gevierd van de directeur die alle kleuters heeft getrakteerd met 2 auto's, hoe tof is dat. tijdens de periode van onze gevoelens hebben we niet echt denkoefeningen gedaan op papier maar hebben we vooral onze gevoelens met verf, potloden,... geuit op de bijpassende muziek. deze week is niet het resultaat van tel maar de beleving wat minstens even belangrijk is. vandaag mochten we het vuurwerk laten knallen met speciale stempels en dit op de muziek van "ik ben vandaag zo vrolijk..."
 
Gevoelens08.11.2019
Deze morgen zijn we gestart met bewegen als spoken 👻👻👻. Eerst mochten we vrij spook 👻 spelen en daarna liepen we op de muziek door de bewegingsklas maar we mochten de matjes niet raken. Daarna deden we diezelfde oefening op papier. Na de speeltijd mochten we per 3 aan de spiegel gaan zitten, we moesten kaartjes trekken en deze beschrijven, daarna deden wij die emoties 😃😥😲😠 na voor de spiegel. De voormiddag zijn we beindigd met het verhaaltje dat Louis B heeft meegebracht : nl de boze drqak
 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 ...

6

... 

7

 

8

 

9

 

10

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!