zoeken
   




mijn gezicht15.01.2020
vandaag stond ons gezicht in de kijker. waarvoor dient alles : ogen, oren, mond, neus...wat gebeurt er als je oren en ogen dicht zijn...kortom dat hebben we samen in een gesprekje ontdekt. daarna deden we krullenbol aan de tafel met scheerschuim. op het liedje wassen wassen mochten ze het scheerschuim open wrijven en daarna was het liedje van mijn gezicht aan de beurt en stap voor stap zongen ze wat we moesten doen. de kids vonden het super tof, ik vermoed dat jullie het wel geroken en gezien zullen hebben aan de kledij. het grote voordeel is : het maakt geen vlekken en ze vinden het keer op keer fantastisch en ze verwoorden dat ook zelf. de ene is al toe aan vormgeving, de andere zit nog volop in de beleving van het ontdekken hoe leuk het scheerschuim wel is en wat er allemaal gebeurt als je het open wrijft of erin kriebel krabbelt...deze fase is minstens even belangrijk als het resultaat!!!!!! natuurlijk deden we dit niet met allen samen want dat zou nogal wat geven. de nevengroepen maakten haar met de plasticine, poetsen de tanden op het blad of mochten snippers knippen om in het zakje te stoppen.
 
Blotevoetenpad14.01.2020
Vandaag stonden onze voeten centraal en daarom mochten we in onze klas een blotevoetenpad volgen. Er zat een beetje van alles tussen en het mooie om te zien is dat als ze van iets twijfelen ze zich er vlug bij vanonder zouden muizen🐁🐁🐁. De kids vonden het in elk geval super tof en ik ontdekte dat er velen waren die keiveel kriebels hebben🙈ze zaten dan ook te schaterlachen🙉en hielden er bijna de slappe lach aan over. Van sommigen kon ik zelfs amper de voeten wassen en afdrogen. Daarna mocht iedereen zijn eigen kousen en schoenen terug aandoen en dat was voor sommigen hard labeur🤪. We maakten in de namiddag ook nog een puzzel van Jules en de dag sloten we af met stuiterballen. In de gang zongen we hoofd en schouders...en we gingen alsmaar vlugger,onze auto stond dan ook in grootste versnelling en de kids zeiden : dat was super leuk en juf Ann, jij bent een zotte doos.😁😉
 
Met mijn handen... 13.01.2020
We zijn gestart met ons nieuwe thema nl ons lichaam. Vandaag hebben we onze handen in de kijker gezet. Wat kan ik er allemaal mee doe. De kids mochten dingen voordoen en die deden we dan samen na. Ze waren heel creatief moet ik zeggen. Was leuk om te zien dat ze met zoveel leuke zaken afkwamen. We bekeken natuurlijk ook : wat mag ik er niet mee doen... Daarna kregen ze verschillende opdrachten : de wacht eens even kast met verschillende mandjes in waarin allerhande materialen zitten, ze mochten met een pincet balletjes halen uit de isemoschaaltjes (met gaatjes) en ze moesten met een doktersschaar of stokjes allerhande dopjes uit het water halen. Iedereen heeft ook zijn eigen handen geschilderd waar we dan samen een afdruk van maakten. Na de speeltijd zaten er 3 beren in de klas die koud hadden en de kids moesten de juiste kleren bij de juiste beer leggen. Jullie hebben massaal potjes en flessen verzameld (hele dikke merci hiervoor) zodat we er zowel de watertafel en zandtafel mee ingericht hebben en de kids vonden het super. Spelenderwijs ontdekken ze niet alleen inhouden maar leren ze ook uit wat iets is gemaakt en ze weten ook : oei, als de glazen flessen vallen, dan zijn ze stuk...dus,voorzichtig zijn is de boodschap... Morgen staan onze voeten in de kijker...
 
Knippen en scheuren11.01.2020
We mochten ons nu eens uitleven met schaar en papier : wie kan knippen, doorknippen, op een lijn knippen... We leerden ook hoe we we met onze knijpertjes moesten scheuren. We deden ook een dansje en mochten een telefoongesprek aangaan met juf Ann. Kortom het was weer een boeiende dag...spontaan maakten ze ook lange en korte slangen...gelukkig waren het geen echte🙉. We maakten ook proppen van onszelf waar we daarna met hartenlust mochten mee gooien. En op het einde doe je een prop open en dan was het raden : wie zat in de prop?! 
 
krullenbol rondje draaien08.01.2020
vandaag ging onze talentenjacht rond rondjes draaien. dit deden we eerst op muziek met grote bewegingen, daarna deden we het op muziek maar ditmaal op papier en we moesten rond een rondje tekenen, op het einde kregen we een blad met een paar rondjes op, daar moesten we over tekenen en op het einde tekenden we zelf rondjes op ons blad. géén paniek als je nog géén rondjes ziet bij je kleuter/peuter want dat hoeft ook nog niet (de kinderen hebben ook een verschillende leeftijd) maar van proberen kan je leren en oefening baart kunst. er plezier aan beleven is ook al een doel op zich. we bieden het de kinderen aan en wie er al aan toe is zal dit daarna spontaan ook verder kunnen gebruiken en de anderen zullen het spelenderwijs ook wel onder de knie krijgen. onze talenten liggen bij iedereen verschillend en dat is wat een klasgroep zo boeiend maakt. Louis leerde ons ook hoe we kunnen communiceren met niet-talige taal maar met smog-gebaren (zijn mama gebruikt deze bij haar kinderen in de klas), de kinderen deden deze spontaan mee en vertelden hier ook spontaan bij.
 
krullenbol rondje draaien08.01.2020
vandaag ging onze talentenjacht rond rondjes draaien. dit deden we eerst op muziek met grote bewegingen, daarna deden we het op muziek maar ditmaal op papier en we moesten rond een rondje tekenen, op het einde kregen we een blad met een paar rondjes op, daar moesten we over tekenen en op het einde tekenden we zelf rondjes op ons blad. Louis leerde ons ook hoe we kunnen communiceren met niet-talige taal maar met smog-gebaren (zijn mama gebruikt deze bij haar kinderen in de klas), de kinderen deden deze spontaan mee en vertelden hier ook spontaan bij.
Geen foto's gevonden ...
 
Bouwen naar voorbeeld07.01.2020
Vandaag mochten we bouwen naar een voorbeeld, voor de oudste was de opdracht dat ze een prent moesten namaken, de jongere moesten het bouwwerk van de juf namaken en de jongste bouwden een toren. We luisterden naar een verhaaltje van heksje Mimi en kregen daarbij allerhande vragen voorgeschoteld, we speelden met de begrippen klein en groot en sloten de dag af met lintjes en klassieke muziek. En we zongen samen uit volle borst : 'k zag 2 beren broodjes smeren
 
Mijn talenten... 06.01.2020
Eerst en vooral willen we Alice, Louane en Berat van harte welkom heten in onze klas,ze hebben dat super gedaan, precies of ze komen al een hele tijd. Deze week gaan we op ontdekking in onze klas en wat we allemaal kunnen beleven : we hebben gepuzzeld (bij juf Hyacinta), onszelf getekend, hebben gespit volgens patroon,bouwden een duplotoren zoals het bijhorende kaartje, deden een kleuropdracht en moesten opdrachten uitvoeren waarin de verschillende begrippen zoals op, achter, tussen...aan bod kwamen...kortom we hebben spelenderwijs veel gewerkt.
 
GELUKKIG NIEUWJAAR30.12.2019
 
ik wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar...
geniet van de filmpjes van de kids die op vrijdagmiddag na het zwemmen op school waren en voor jullie hun nieuwjaarsbrief hebben opgezegd 
 
kerstfeest19.12.2019
we hebben vandaag kerstfeest gevierd in onze klas en we hebben er super hard van genoten. Jules had voor een muzikale pak gezorgd en deze zat boordevol leuke activiteiten. we deden stoelendans, gekke spelletjes met kerstballen, deden een opdracht met de ballon,...kortom we hadden pret voor 10. op het einde moesten we de schat zoeken die Jules verstopt had in onze klas. tof hé! om ons kado te mogen openen moesten we eerst een eendje vissen en pas als iedereen zijn pakje had gekregen hebben we ze open gedaan. de voormiddag hebben we afgesloten met een receptie. santé!!!! ps. de foto's zijn niet alles, mijn gsm trekt blijkbaar niet zo graag als het wat donker is. maar, vandaag ging de sfeer boven alles, dus het gewone licht is uitgebleven en alleen de kerstlichtjes lagen aan en we deden alle opdrachten met sfeervolle kerstmuziek.
 
pag.

1

 

2

 

3

 ...

4

... 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!