zoeken
   




de rode dag02.03.2020
onze kleuren 14 daagse is begonnen. Zoals jullie wel weten zijn we gestart met rood en ik moet zeggen : het viel op, we herkenden onze kids van ver. Mercikes omdat jullie hier zo massaal werk van maken. We zijn begonnen met vertellen wat we aan hadden in het rood, daarna mocht iedereen een rood voorwerp gaan halen. Natuurlijk hebben we ook gewerkt, want we maken een kleurenspel en vandaag mochten ze de rode ballen schilderen. De nevenactiviteiten in de voormiddag zijn allemaal kleur gerelateerd. Kwestie dat we ondergedompeld worden in al die kleurenpracht. Na de speeltijd vertelde ik Roodkapje, ah ja want ook zij is in het rood gekleed. Zalig om te zien hoe zij nog steeds genieten en opgaan in dit verhaal.we zongen ook nog uit volle borst. Morgen is het het kleurtje van de 🌞. We kijken er naar uit : een gele zotte bende, meer moet dat niet zijn. 🙊🙉🙈
 
02.03.2020
 
Verkleedparty...cool...is eens iets anders zo werken21.02.2020

 
krullenbol en gekke bekken trekken19.02.2020
vandaag deden we krullenbol. eerst deden we zwieren en zwaaien en dit met de lintjes zodat we aan het groot bewegen bezig waren. daarna deden we de clownsstoet en marcheerden we door de klas en de gang, tot groot jolijt van de kids. we sloten af met het liedje van de clown waarin je duidelijk hoort dat hij soms verdrietig en soms blij is en daarbij doen we dan verschillende bewegingen. als afsluiter gingen we aan de tafel tekenen op de verschillende liedjes en daar hoorden natuurlijk verschillende opdrachten bij. de muziek die je hoort is het juiste lied maar is er achteraf opgezet zodat de bewegingen niet kloppen met wat ze doen, maar het is om jullie eens een gedacht te geven welke muziek er allemaal gebruikt wordt. de kids hebben niet elk een resultaat op het einde want we hebben nu als eindresultaat een mooie carnavalstafel om aan te werken. als dat géén origineel tafelkleed is....
na de speeltijd was het dan tijd om gekke bekken te trekken, want ook dat hoort bij carnaval. de kids kregen een prent te zien en moesten deze nabootsen, de foto's in het filmpje zijn niet echt goed gelukt maar het zijn toch enkele sfeerbeelden. als opdracht daarna kregen ze een blad en ze moesten de juiste gekke bek bij het juiste kindje leggen, grappig was (maar dat zie je niet op de foto's) dat ze spontaan de gekke bekken nog eens uitvoeren aan de tafel en zo verder zoeken.
 
Carnaval....en nog eens carnaval...met de bijhorende muziek 🙊🙉🙈18.02.2020
We kregen vandaag 2 opdrachten voorgeschoteld. Nl zorg dat de clown een beetje kleurrijk wordt en kleef de juiste kledij en attributen bij de juiste persoon. Als je goed kijkt kan je alles aflezen van de tekening. Dus speuren maar...De knutseltafel was in de namiddag ook terug open en de dag sloten we af met hoedjes in de bewegingsklas. Doe na wat Jules doet en amaai hij stak soms nogal heksetoeren uit hoor! Remi zei : dat was wel leuk en grappig met Jules. gedurende de dag speelt er voortdurend carnavalsmuziek af en amaai als ik het eens durf vergeten, ze helpen me het wel onthouden. ambiance verzekerd hoor!
 
Hieperdehiep hoera voor Suzan🎉🎁🎂🎶🎈🥳17.02.2020
Hieperdehiep hoera voor Suzan🎈🎶🎂🎁🎉 Suzan is zaterdag 4 jaar geworden en dat verdient natuurlijk een feestje. En wees maar gerust we zaten nog volledig in de feestmodus van vrijdag. Je kan het dus al wel raden het werd een knalparty en wat straalde Suzan de hele dag, ze huppelde door de dag. Ze was ook super fier met haar rupsje nooit genoeg traktaat. Het was dan ook de max. Mercikes en het heeft gesmaakt hoor! Het waren precies allemaal hongerige 🐛🐛🐛 die geholpen hebben om alles op te eten. Na het eten van de lekkere cake hebben we gescheurd. De meisjes scheurden de rok van hun ballerina en de jongens de manen van hun leeuw. In de namiddag staat de knutseltafel open en daar mogen ze zelf maskers maken. Ze tekenen zelf de omtrek rond het voorbeeld en de ogen. De juf knipt het masker uit en zij prikken de ogen uit. Daarna mogen ze versieren naar eigen wens. Foto's hiervan kunnen niet worden gemaakt want juf haar handen draaien die moment overuren. Wel leuk om te zien hoe leuk ze dit vinden om naar eigen creativiteit en fantasie een masker te maken. Ze leren hier ook héél veel uit en moeten goed nadenken wat ze waarvoor kunnen gebruiken...
 
Hieperdehiep hoera voor Nassym en Estelle 🎉🎁🎂🎶🎈14.02.2020
Hieperdehiep hoera voor Nassym en Estelle 🎈🎶🎂🎁🎉onze 2 feest🐷🐷 Het was dus dubbel feest vandaag want ze zijn vandaag allebei 3 jaar. Dus werd dat voor 1 keer een mega party. De ballonnen vlogen door de lucht en het vuurwerk heeft nog nooit zo luid geknald. We werden ook super verwend met lekkernijen. Een lekker fruittorentje en als toemaatje een lekker cupcake. Ook de mini marshmallows vlogen de deur uit. Dank je wel voor al dat lekkers. Ook wil ik alle mama's en papa's bedanken om rekening te houden met Louane die géén gluten mag eten. Jullie doen dat super🤩🥰😍. We deden vandaag de verwerking van Lou viert carnaval maar nu eens niet op papier maar op de grote PC. Ik heb een PowerPoint gemaakt waarin ze de figuren zelf konden aankleden volgens opdracht die ze kregen van mij. En de kids vonden het toch wel héél leuk. Moet niet altijd op papier zijn hé.
 
In de ban van carnaval12.02.2020
Eerst en vooral wil ik jullie uit naam van de kids bedanken voor het meebrengen van 👢👡👠. Ze leggen er heel wat baan mee af (althans dat proberen ze toch 🙈🙉🙊). De meesten vinden het heerlijk om zich te verkleden en wat genieten ze ervan om naar zichzelf in de spiegel te kijken. En natuurlijk komen ze ook graag vertellen in wie ze getransformeerd zijn. Vandaag had Jules een hoedje vast en wij moesten hem nadoen, soms waren dat hilarische toestanden. We kregen ook nog een kleuropdracht, nl kleur de hoed van de grote clown hetzelfde als de kleine clown die bovenaan je blad hangt. We marcheerden ook als een stoet door de klas want dat is natuurlijk typisch voor carnaval. En, we deden dit op de maat...1,2,3,...zeven...zo gaat het goed... Na de speeltijd kregen we een grappig blad, er was allemaal confetti op te zien en daarachter zaten figuren verstopt. Wij moesten alle figuren op de juiste plaats leggen. We sloten af met het verhaaltje overal carnaval en daar komen veel maskers in voor. Jawadde, ze zien het nu al zitten om morgennamiddag maskers te knutselen aan de knutseltafel. Dat belooft... 
 
Verkleden en andere activiteiten rond carnaval11.02.2020
Vandaag versierden we onze strik en hoed voor ons knutselwerk. Maar we mochten ons ook verkleden, clownsvergiet een mooie pruik bezorgen, zelf confetti maken in de perforator-ontdekbak...kortom we verveelde ons niet. We leerden ook dat je sommige zaken kan vertellen aan iemand zonder dat je praat. Eerst vonden ze dit heel moeilijk maar eenmaal we er eentje gevonden hadden, zochten ze spontaan nog voorbeelden of als ik iets voorstelde, beelden zij het uit.
 
Carnaval 10.02.2020
Vandaag zijn we gestart met ons nieuwe thema nl carnaval. Eerst mocht iedereen eens piepen met de zotte piepclown. Daarna ging de clown eens neuzen tussen de boeken en hij haalde er "Lou viert carnaval" van tussen. In dit boek komt er een blinde meneer voor, een kleuter met een hoorapparaat en een kleuter in een rolstoel. Lukas draagt ook een hoorapparaat en het was dan ook eens de ideale gelegenheid om het hoorapparaat eens van dichterbij te bekijken en om zelf eens te ervaren wat dat hoorapparaat juist doet. De mama had ook 2 koptelefoons meegegeven waarmee je echt de stilte ervaart zodat ook zij eens ondervinden hoe het is als je niets hoort. Lukas legde het allemaal goed uit en vond het ook wel eens tof dat hij dit mocht uitleggen. De kinderen waren in elk geval geboeid en erg onder de indruk. Morgen gaan we er nog eens verder op ingaan en zullen we eens bekijken hoe je bepaalde dingen kan duidelijk maken zonder te praten. Ook rond de blinde meneer zullen we zeker nog een kringgesprek doorspekt met doe-opdrachten houden. We deden daarna ook nog een grappig bewegingstussendoortje met de piepclown. Toen was het de waarneming van alle carnavalskleding en daarmee hebben we dan een verkleedhoek ingericht, en wees gerust, hij heeft veel succes. Na de speeltijd mocht iedereen krullen stempelen op zijn eigen hoofd want we gaan onszelf transformeren tot een pipo clown. We hebben ons deze voormiddag ook eens getransformeerd tot 🐈 en ontdekten hoe een 🐈 slaapt, toont als ze bang, boos of blij is...In de namiddag was het dan weer tijd om veel te spelen en te ontdekken en om het werken niet helemaal af te leren mochten we nog strookjes knippen om ons hoedje mee te versieren. Het was een toffe dag👻🤡🤠👷‍♂️👩‍🚒💃🥳👸🧙‍♂️... INDIEN ER MAMA'S ZIJN DIE SCHOENEN LIGGEN HEBBEN MET HAKJES👠👡👢 WAAR DE KIDS MOGEN MEE RONDSTAPPEN, DAN MAG JE DEZE MET VEEL PLEZIER MEEGEVEN NAAR DE KLAS. DE KIDS ZOUDEN DAT FANTASTISCH VINDEN.
 
pag.

1

 ...

2

... 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!