zoeken
   




Schrijfdans met scheerschuim13.11.2019
De gevoelensweek hebben we afgesloten met een super leuke activiteit. Nl schrijfdans waar is mijn spook naartoe en dit deden we niet met verf of met wasco maar in scheerschuim. We vonden het de max. Na de speeltijd kregen we dan een blad en wij moesten de prentjes bij de juiste Jules leggen. De monden heeft juf Ann getekend wegens tijdsgebrek, we vonden het scheerschuim zů leuk dat we hier langer mochten mee doorgaan. En van spelen en o tdekken kan men super veel leren.
 
hieperdehiep hoera voor Marie en Julie12.11.2019
Het was dubbel feest in onze klas want we hadden niet 1 maar 2 feest🐷🐷. En dus hebben we party 🎉🎉 in het kwadraat gevierd. De ambiance zat er goed in en het feest hebben we afgesloten met een lekker traktaat. Nl lekkere wafeltjes en keicoole schaapjes. we hebben in de turnzaal ook nog de verjaardag gevierd van de directeur die alle kleuters heeft getrakteerd met 2 auto's, hoe tof is dat. tijdens de periode van onze gevoelens hebben we niet echt denkoefeningen gedaan op papier maar hebben we vooral onze gevoelens met verf, potloden,... geuit op de bijpassende muziek. deze week is niet het resultaat van tel maar de beleving wat minstens even belangrijk is. vandaag mochten we het vuurwerk laten knallen met speciale stempels en dit op de muziek van "ik ben vandaag zo vrolijk..."
 
Gevoelens08.11.2019
Deze morgen zijn we gestart met bewegen als spoken 👻👻👻. Eerst mochten we vrij spook 👻 spelen en daarna liepen we op de muziek door de bewegingsklas maar we mochten de matjes niet raken. Daarna deden we diezelfde oefening op papier. Na de speeltijd mochten we per 3 aan de spiegel gaan zitten, we moesten kaartjes trekken en deze beschrijven, daarna deden wij die emoties 😃😥😲😠 na voor de spiegel. De voormiddag zijn we beŽindigd met het verhaaltje dat Louis B heeft meegebracht : nl de boze drqak
 
verdrietig07.11.2019
vandaag was het de verdrietige dag die aan bod kwam, we zijn begonnen met het verhaaltje van Rikki die verdrietig was omdat iedereen hem uitlachte. daarna keken we nog eens in het boek : de kleuren van emoties om te weten welke kleur ze daar gebruiken om verdriet weer te geven. dit is blauw en de kinderen mochten de tranen op hun blad laten regenen door te experimenteren met verschillende materialen. we hebben ook nog met de sjaaltjes bewogen op de verdrietige muziek. ongelooflijk hoe zij de gevoelens die worden weergegeven in klassieke muziek herkennen. bij de carmina burana zeggen ze direct : oei dat klinkt boos, bij rain hoorden ze direct dat het verdrietige muziek was. ik heb de foto's die ik getrokken heb op de muziek gezet die zij hoorden toen ze de tranen aan het laten vloeien waren.
 
boos06.11.2019
vandaag was het de boze dag, eerst hebben we geluisterd naar het verhaaltje mijn toddeltje en amaai, wat was dat meisje boos. daarna deden we krullenbol op ons dansliedje van roodkapje. bij de muziek van de roodkapjes mochten we rondjes draaien met een wasco - bij de wolven werden we boos en mochten we onze vuisten in de verf stoppen en daarmee dan heel hard kloppen op ons blad (net zoals dat meisje in het verhaal heel hard op de wasmachine klopte). je kan het al raden : ze vonden het de max.  
 
gevoelens05.11.2019
vandaag hebben de kinderen bij juf Hyacinta naar een verhaaltje mogen luisteren van een pinguÔn die bang was van een spook en daarna mochten ze zelf aan de slag gaan om een spook te schilderen, eerst moesten ze de stippen verbinden met een zwarte stift, daarna schilderden ze hun spook in en natuurlijk mochten ogen en een mond niet ontbreken. bij mij waren we bezig om onze gevoelensmeter af te werken. om de rand te versieren mochten ze stickers kleven en dit deze ze door er op ieder puntje eentje te kleven. ze oefenden zo de 1-1 relatie en werkten aan hun fijne motoriek. we moesten ook nog 2 gezichtjes versieren nl de boze en de bange Jules en dit deden we met verschillende technieken. het zijn heel gevoelige dagen!!!! de dag hebben we afgesloten met klassieke muziek. de vraag en opdracht was : hoe kunnen we met de trommelstokken en de bekkens de verschillende gevoelens die we horen in de muziek weergeven.
 
de kleuren van emoties04.11.2019
na de vakantie zijn we er weer volop ingevlogen met ons nieuwe thema nl gevoelens. want zij voelen wel van alles maar oh wee wat is dat moeilijk om te vertellen en verwoorden hoe je je voelt, waarom je jou zo voelt, inleven hoe een ander zich voelt...kortom geen gemakkelijke materie. deze week komt dit allemaal aan bod. dmv het boekje de kleuren van emoties en allerhande verhaaltjes komen al deze gevoelens uitgebreid aan bod. ook in de muziek zullen we de verschillende emoties leren herkennen. vandaag zijn Quinn, FLinn en Fleur bij ons gestart in de klas en zij draaiden volop mee in onze klas. we duimen dat we samen nog een leuke jaar zullen beleven.
Ps. sorry voor de kwaliteit van de foto's maar mijn gsm zat thuis nog in de oplader en heb daardoor een oud klastoestelletje gebruikt. hopelijk genieten jullie toch van de sfeerbeelden van jullie kids
 
Apotheose Roodkapje 25.10.2019
Hopelijk hebben jullie er evenveel van genoten als wij.
 
Roodkapje25.10.2019
de kinderen hebben vandaag zelf roodkapje gespeeld samen met de juf. het resultaat is bij momenten wel grappig. geniet ervan
 
hieperdehiep hoera voor Faith24.10.2019
we hadden terug een feestje in de klas want Faith is 3 jaar geworden. we maakten er een dolle party van boordevol ambiance met de nodige decibels bij het zingen, hieperdehiep hoera roepen en het laten knallen van het vuurwerk. op het einde werden we getrakteerd met een heel lekker en gezond traktaat. het was dan ook nog eens super origineel!!!! we mochten smullen van je raadt het nooit : EGELTJES
we hebben ook nog een denkopdracht tot een goed einde gebracht, we moesten de roodkapjes kleven van klein naar groot en voor de rest mochten we ons nog eens volop inleven in, hoe kan het ook anders : roodkapje. 
 
pag. ...

1

... 

2

 

3

 

4

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!