zoeken
   




voertuigen14.03.2019

vandaag waren we eerst in de ban van de grote Anna die zonder steunwieletjes wilde leren rijden en natuurlijk vertelden ze allen honderuit met welke fiets zij rijden. ik denk dat ik ze al bijna allemaal kan beschrijven. ze kijken er dan ook heel erg naar uit dat ze hem volgende week mogen meebrengen naar de klas. we kregen 2 opdrachten vandaag nl een schaduwenspel maar juf Ann heeft het ons wel niet makkelijk gemaakt want er zaten er verschillende tussen die heel goed op elkaar geleken. we hebben ook aan krullenbol gedaan : we kregen elk een schijf en we moesten uitproberen wat we hier konden mee doen, na een paar tips kwamen ze tot de vaststelling dat we dit ook konden gebruiken als stuur van een auto en we hebben dan op de muziek van krullenbol en de meeste hadden wel grote pret en vonden het de max om in de bewegingsklas rond te rijden...filmpje 1 en filmpje 2 kan je bekijken als je erop drukt

na de speeltijd moesten we kijken in welke richting de auto's moesten rijden. we hebben dat eerst in de kring gedaan met 2 planken die op een stoel stonden. ze kregen elk een auto en ik zette hem op de grond en zij moesten hem dan van de juiste plank laten rijden : naar links of naar rechts, ze moesten de richting van de neus volgen. Lucas kon zelfs vertellen : deze rijdt naar links en die andere rijdt naar rechts. de max! gisteren op de pedagogische studiedag ging het rond ict en vandaag ben ik gestart om ze per 2 kennis te laten maken met de spelletjes en verhaaltjes die ik voor hen installeerde in een bepaald programma en dat vraagt wel intense begeleiding...we doen verder tot iedereen eens de kans kreeg om het samen met de juf uit te testen.

 


 
HIEPERDEHIEP HOERA VOOR ANNA12.03.2019

we hadden terug een feestvarkentje in de klas en amaai, wat was het enthousiast, van het begin tot het einde stond ze te springen. ze vond het fantastisch dat ze de hele dag in de picture stond en genoot van die aandacht speciaal voor haar. na het zotte feestje waarbij we hebben gezongen, gedanst, de zotte ballon hebben laten vliegen en nog zo veel meer mochten we smullen van de lekkere cake'jes die Anna samen met haar mama heeft gemaakt. en ze waren heerlijk want ze vlogen de deur uit. daarna zijn we met onze jassen aan eens naar buiten gegaan want juf Ann wist niet wat een zebrapad was en waarvoor het diende, gelukkig hebben we slimme koppen in de klas die alles heel glashelder konden uitleggen en natuurlijk hebben we dit dan eens uitgetest, maar, brrr, wat was het koud. ze konden ook heel goed vertellen waarom we een fluo-jas moeten dragen en wat er gebeurt als het donker is en de lichten van de auto erop schijnt. wel, juf Ann is super fier op haar kids. daarna hebben we zelf de strepen van een zebrapad geschilderd (de oudste moesten de punten met elkaar verbinden en de jongste moesten over de voorgetrokken lijnen schilderen) en hebben we ook een Marie of Jules geschilderd (de oudste moesten schilderen naar voorbeeld en bij de jongste waren de kleuren met stift aangeduid).


 
Filmpjes van het rijden met de auto in de verf11.03.2019
Hieronder vind je de filmpjes van de kids die met de auto in de verf aan het rijden zijn. 
 
rijden met auto's in de verf11.03.2019

eerst en vooral zijn we heel blij dat Juul erbij gekomen is in onze klas, hij deed overal enthousiast aan mee, precies of hij komt al weken naar onze klas. we zijn deze morgen gestart met auto's die door de verf moesten rijden maar niet alleen op 1 blad, nee, we reden de tafel rond en deden dit zoals we op de straat zouden doen na elkaar met natuurlijk nu en dan eens een file en botsing als gevolg. na de speeltijd vertelde ik het verhaal van de herrie-auto van meneer klein en dit vinden ze keer op keer een super boek om naar te luisteren. daarna zongen we hier ook een liedje over. We sloten de voormiddag af met het versieren van een fietswiel waarbij we op alle spaken kleeffiguren mochten kleven. onze zandbak is ook omgetoverd tot een bouwwerf, we hebben een steentjesbak met verschillende auto's in en in onze autohoek liggen er ook verschillende planken en rollen...cool hoor!


 
Welterusten kleine beer 28.02.2019

We waren er helemaal klaar voor...hopelijk hebben alle grootouders ervan genoten


 
klein bij klein...27.02.2019

na de generale repetitie zijn we er nog eens ingevlogen om te werken, er waren nog een aantal kinderen die de voorwerpen nog bij de juiste beer moesten sorteren. er zijn niet van iedereen foto's maar de volgende keer komen zijn ook zeker terug aan bod hoor!!! we kijken er allen naar uit om morgen voor alle grootouders en vrijdag voor alle sympathisanten op te treden. hopelijk zijn jullie even enthousiast als wij maar daar twijfelen we niet aan...


 
Sorteren materiaal bij de juiste beer26.02.2019

We zijn deze morgen gestart met het verhaal van Welterusten kleine beer. Maar nu vertelde juf Ann het verhaal niet maar wij vertelden het allemaal samen. Daarna deden we een sorteeroefening : we moesten alle voorwerpen bij de juiste beer leggen. Natuurlijk hebben we dit eerst uitgebreid gedaan met echte materialen. Toen we daar juist mee klaar waren was het tijd om naar de turnzaal te gaan want per klas werd er een burgemeester gekozen en ook bij ons gebeurde dit met een stemronde. Voor onze klas is Lucas verkozen tot burgemeester en hij was terecht heel fier. Daarna oefenden we nog eens onze dans want morgen is het een spannende dag : nl de generale repetitie voor het lager. De voorwerpen op papier sorteren zal voor woensdag na de speeltijd zijn.


 
Welterusten kleine beer 22.02.2019

In onze klas zijn we volop in de ban van ons boek "welterusten kleine beer". Ons berenhol(grot) scoort hoge toppen. Ze vinden het super om in het donkere hol met de beren en de verschillende lichtjes te spelen. Ook het dansen vinden ze keicool, hopelijk blijft dit zo🙀. Gisteren hebben we onze kunstkwaliteiten eens aangewakkerd : eerst mochten we zelf een beer schilderen en in de namiddag mochten we dan zelf een beer kleien. En het mag gezegd zijn, ze zijn ongelooflijk mooi. Vandaag hebben we ook niet stilgezeten want we hebben ons berenwerkje versiert met sterren en deden ook 2 denkopdrachten : nl een schaduwenspel en we kregen een kast voorgeschoteld en daarin stonden er beren in een bepaalde volgorde, in de kast ernaast moesten wij dezelfde volgordes kleven en de juf maakte het ons natuurlijk niet altijd gemakkelijk. Natuurlijk mocht spelen met al die beren niet ontbreken. Ook het verhaal krijgen we in verschillende vormen te horen of zien. 


 
snoepbeertjes20.02.2019

vandaag was het grote moment aangebroken want we mochten gaan kijken naar de juffen die het boek van welterusten kleine beer voor ons speelden en wij vonden het eigenlijk wel heel grappig en we hebben ervan genoten. daarna hebben we nog eens ons dansje geoefend en het begint al te lukken maar met publiek zal dat natuurlijk een ander pak paar mouwen zijn. terug in de klas kregen we elk een papier met daarop beertjes en wij moesten de juiste beren op de juiste plaats leggen en we deden dit niet met papieren beertjes maar met van die lekkere snoepbeertjes. we mochten de snoepjes alleen maar vastnemen met een pincet, en ho, die snoepjes roken zo lekker maar wonder boven wonder is er geen enkele beer tijdens deze opdracht in de mond verdwenen. op een andere tafel stonden ook stoelen en gekleurde beren en we moesten de beren op dezelfde plaats zetten als de opdrachtkaarten of het rad. niet gemakkelijk hoor maar wel leuk


 
Welterusten kleine beer...18.02.2019

vandaag zijn we gestart met ons project nl Welterusten kleine beer. Tijdens onze dans hebben we natuurlijk een berekroon nodig en die maken we helemaal zelf. ze zit boordevol verschillende technieken :

  • strook schilderen met een dikke rol
  • de kop bestempelen met een vork (ja, je leest het goed, grappig hé)
  • oren bestempelen met een moes
  • propjes draaien voor het binnenoor
  • snoet tekenen met stift door de punten te verbinden en daarna in te kleuren met wasco
  • binnenoren uitprikken
  • knippen strookjes
  • oudste kleuters : buitenoren zelf proberen uit de knippen (een test want ik weet niet of dit zal lukken, maar ik wil het een kans geven)

==> je merkt dag er heel wat komt bij kijken vooraleer onze berenkroon af is...

onze poppenhoek is nu omgetoverd in een berenhol waar het gezellig donker is. Daar vind je nu geen enkele pop meer, nee je vindt er alleen maar grote en kleine beren, verkleedkledij en berekronen Juf Ann heeft wel een aantal lichtjes mee voor in het donkere hol maar het zou leuk zijn moesten we er meer hebben om mee te spelen in het berenhol.

morgen zullen we ons voor de eerste keer aan de danspasjes wagen....spannend hé!


 
pag.

1

 

2

 

3

 ...

4

... 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!