zoeken
   




HIEPERDEHIEP HOERA VOOR HENRI04.04.2019

in de vakantie wordt Henri en dat hebben we natuurlijk gevierd en iedereen was in vorm hoor, er werd luidkeelsgezongen, het vuurwerk knalde erop los en natuurlijk veel plezier gemaakt en op het einde van de rit hadden we het geluk dat we mochten smullen van super lekkere pannenkoeken.

na de speeltijd was het dan tijd voor krullenbol. met een trommelstok en verf moesten we het ritme kloppen op ons blad en zo ons paasei versieren, we moesten dit afwisselend doen met eieren tekenen in de lucht. het was super leuk, daar was iedereen het over eens.

we lazen ook de paaspartiture tot groot jolijt van onze oren...


 
paassfeer02.04.2019

wat hebben we vandaag allemaal beleefd? we hebben een wiskunde activiteit gedaan met de chocolade eieren en natuurlijk mocht proeven daar niet bij ontbreken, we hebben ook een paaspartiture leren lezen en uitvoeren : kakelen zoals de kippen, kraaien zoals een haan, springen zoals de paashaas, piepen als een kuiken, luiden zoals de klok (bimbam), kraken van de eieren...kortom het was een vrolijke boel. 

we hebben ook een schilder opdracht gekregen : de oudste moesten het kuiken in het ei naschilderen zoals het voorbeeld en bij de jongste was iedere keer de juiste kleur aangeduid. de opdracht was ook : probeer zoveel mogelijk binnen de lijnen te blijven en maak er geen al te grote knoeilboel van. de kinderen die niet aan het schilderen waren, keken ofwel in de themaboeken, speelden aan de verteltafel, probeerden de eieren juist samen te stellen zoals op het voorbeeld en speelden met buizen, eieren, dobbelsstenen en dozen en zakjes

als afsluiter werden ze getrakteerd op het dingdonghuisje met als thema pasen. en we sloten de dag af door nog eens te oefenen voor de flashmob.


 
Eieren...en nog eens eieren01.04.2019

We beleefden vandaag terug een topdag. We werden in 2 groepen verdeeld en bij juf Hyacinta kregen we als opdracht : volg de weg van het paaskonijn naar het hol (eerst met de vingers, daarna met potje en knikker en op het einde met een stift) en kleef de ontbrekende stukken in de grote prent van Rikki. Bij juf Ann was het een kookmoment. Natuurlijk eerst de waarneming van de eieren en daarna maakten we  een spiegelei - roerei - pannenkoekenei - gekookt ei en sneeuw. En amaai er werd héél veel gesmuld. In de ene groep maakten we chocoladecrispies en met de andere groep maakten we chocolademelk. Het was een hele onderneming van denken om iedere keer tot het juiste resultaat te komen : hoe - waarmee... Maar, we zijn er geraakt en we hebben dan samen geproefd van de snoepjes en de chocolademelk...en hier werd er nog méér gesmuld... In de namiddag maakten ze een matrix bij juf Hyacinta en bij juf Ann was het de knikkertechniek maar nu met hard gekookte eieren. Kwestie van in het thema te blijven. 


 
Snotje schilderen 28.03.2019

We zijn nog steeds in de ban van onze 🐥🐥🐥en moeten keer op keer lachen met hun zotte fratsen en kuren. Om ze nooit te vergeten, want morgen gaan ze naar hun adoptiegezin, kregen we als opdracht om Snotje te schilderen. En het zijn allemaal toppertjes geworden. We hebben ook nog de poten van ons kuiken mogen spitten volgens een patroon en de juf heeft het ons niet gemakkelijk gemaakt, maar van proberen kan je leren en is het eens fout, dan is dat niet erg. Geen enkel kuiken is gelijk en ook hier is anders zijn OK. We hebben ook onze bek nog eens opnieuw mogen maken want de juf had ze de vorige keer te klein gemaakt. Foei juf Ann, maar de juf had geluk en niemand heeft zijn neus opgetrokken. Ze hebben het allemaal sportief opgepakt en zijn er in gevlogen. 


 
kuikentjes26.03.2019

vandaag hebben we vooral aandacht besteed aan de kuikentjes en ze eens van dichtbij bekeken. we hebben ze ook eens gestreeld en iedereen heeft een kuikentje vastgehouden, de ene was al enthousiaster dan de andere maar niemand zei nee. we hebben ze ook allemaal een naam gegeven en ze zijn wel origineel geworden, al zeg ik het zelf : de gele is Snotje ; de bruine is Sprietje en de zwarte is Blackie.

we hebben vandaag ook geschilderd en we deden dit nu niet eens met borstels, stempels, vingers,...maar met pluimen. Tof hé! er waren er wel bij die dat toch wel een beetje moeilijk vonden.


 
pasen : de kip en de kuikentjes25.03.2019

tot groot jolijt van de kids van de klas was er bezoek in onze klas. en, weet je wie het was : wel : ze heeft 2 poten, een kam en lelletjes en ze kakelt erop los. goed geraden het was mama kip. maar we hebben ook nog kuikentjes in onze klas. we hebben ogen tekort om alles goed te bekijken. we weten nu wel allemaal hoe een kip eet, drinkt, zich wast, en zeker hoe ze scharrelt want amaai de kip heeft wat uitgestoken in haar hok. ik had kranten gelegd met daarop hooi en schaverlingen en het krantenpapier lag al overal in het rond en was helemaal kapot getrokken, haar eetbak heeft denk ik ook alle hoeken van het hok gezien en natuurlijk vonden de kinderen dat de max. Je ziet dat van hier. we hebben de kip ook wel een beetje gefopt want met een potje, stokje en touwtje kan je een kakelende kip nadoen en ze was voortdurend aan het zoeken waar de andere kip zat en ze vond ze natuurlijk niet. deze morgen was het ook heel grappig dat iedereen moest kakelen als hij of zij zijn naam hoorde en de kip antwoorde iedere keer. na de speeltijd was het dan tijd om wat te werken en we moesten allemaal een bloempotje bekleven met papier, dat was met momenten toch wel een kliederboeltje hoor.


 
Anders zijn is ok #steunkousen21.03.2019

Vandaag zijn we gestart op kousenvoeten en dat vonden ze de max. Ze vonden het ook super hip dat we allemaal 2 verschillende kousen aan hadden. Maar ook nu was het terug : waarom? We hebben samen naar het promofilmpje gekeken en zijn tot de slotsom gekomen : anders zijn is ok! Iedereen is de moeite waard💕. We hebben dan ook een werkje gemaakt met ladders en brandweermannen en amaai, de juf heeft het ons moeilijk gemaakt en dat nog altijd op kousenvoeten. Na de speeltijd hadden we iets voor met Jules (die ook 2 verschillende kousen aanhad)  hij was verdwenen en had alleen maar foto's van in en om de school achtergelaten en wij moesten zoeken waar hij zat. Ben benieuwd of ze nog weten waar hij zat. Een tip :😴. En nu goed slapen want morgen staat er ons een keicoole maar toch wel vermoeiende dag te wachten. 


 
op de grote tablet19.03.2019

vandaag hebben we veel gewerkt : ontbrekende stukken in de puzzel gekleefd + dezelfde volgordes bij elkaar gebracht , veel gespeeld en natuurlijk met de fiets gereden (hiervan vind je een life filmpje op facebook dat gepost is door juf Sara) en in de namiddag mochten de kinderen die gisteren nog niet op de super grote tablet hebben mogen spelen dit vandaag doen, er zijn er nu nog een 3-tal die dit nog moeten doen. 


 
krullenbol de trein met scheerschuim18.03.2019

vandaag was juf Hyacinta bij ons in de klas en daarom werden we in 2 groepen ingedeeld. bij juf Hyacinta kregen ze een puzzelopdracht van verschillende auto's : de kids moesten de juiste helften bij elkaar kleven en ze kregen ook een tekenopdracht. bij mezelf was het krullenbol (= schrijfdans) met scheerschuim. ze vinden dat keer op keer de max. Jullie kunnen hier mee genieten van de kids

FILMPJE GROEP 1

FILMPJE GROEP 2

in de namiddag kregen een groot deel van de klas de kans om eens te spelen op onze reuze tablet en ik moet zeggen, ze vonden het allemaal super tof. morgen komt de rest aan de beurt en vanaf volgende week zal hij nu en dan eens aan bod komen in onze klas.

 


 
Pyjamadag voor Bednet en puzzel maken van een auto15.03.2019

Wat vonden we het super dat we vandaag in pyjama mochten komen. Maar waarom moesten we in pyjama komen : waren we nog moe? - te lui om ons aan te kleden?... Nee, we deden het voor Bednet. Ze snappen een beetje waarom we het deden vandaag maar ik denk niet voor de volle 100%,maar dat hoeft ook niet. Ze kregen elk op de beurt de opdracht om aan de knuffel te vertellen welke pyjama ze aan hadden vandaag : wie of wat staat erop, welke kleur heeft hij?... Daarna moesten ze een auto puzzelen volgens het stappenplan. Na de speeltijd vertelde ik het verhaal van Musti en de gordel en daarna scheurden ze zilverpapier in kleine stukjes en daarmee bekleefden ze de grijze stroken van het fluojasje van hun Jules of Marie. De voormiddag sloten we af met een kringspelletje. 


 
pag.

1

 

2

 ...

3

... 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

11

 

12

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!