zoeken
   




HIEPERDEHIEP HOERA VOOR Ryan28.09.2018
zaterdag is Ryan jarig en dat hebben we natuurlijk gevierd in de klas, we hebben er een knotsgek feestje van gemaakt en de ballon die deed vandaag extra zot. we hebben ook allemaal mogen genieten van super lekkere cup câkes die hij mee had.
na het feesten hebben we natuurlijk ook nog een beetje gewerkt, we kregen 3 rupsen en op iedere stip moesten we een bolletje stempelen. wie klaar was met werken kon ofwel rupsen nemen met een pincet, met de plasticine spelen (naar opdracht) of aan de verteltafel spelen.
in de namiddag hebben we allen samen rupsje nooit genoeg geschilderd op het raam, iedereen heeft iets geschilderd. daar hebben we wel geen foto van, het resultaat kan je bekijken op ons raam

 


  







































  








 







 
spitten ruspje nooit genoeg26.09.2018
voor de speeltijd hebben we ons mogen uitleven in de turnzaal, het 6de leerjaar had de zaal omgetoverd tot een echt klim- en klauterparadijs. (deze foto's vind je op de website onder foto's)
na de speeltijd hebben we dan terug een aantal fruitsoorten van dichterbij bekeken en eraan gevoeld (bij het voelspel is het ook al een hele onderneming om de kids ervan te overtuigen dat ze niet direct mogen verklappen wat er in de doos verstopt zit voor de voelende kleuter), geroken en ervan geproefd. toen we onze buik helemaal rond gegeten hadden hebben we allemaal onze eigen rupsje nooit genoeg mogen spitten



























 
rupsje nooit genoeg25.09.2018
we zijn helemaal in de ban van het boek rupsje nooit genoeg en hebben vandaag ook een echte rups gezien want enkele kinderen van het 4de leerjaar hadden in het speelbos een rups gevonden en zijn ze aan ons komen tonen. we proefden vandaag ook van enkele soorten fruit, morgen komen er terug andere soorten aan bod en zullen we ook eens kijken of we voelen welk fruit we in onze handen voelen...
we zijn bezig met een fruitboekje en we hebben vandaag veel gemaakt voor in ons boek nl :
  1. een aardbei gekleurd
  2. een appel versierd dmv de knikkertechniek
  3. één helft van de peer geschilderd, deze dicht geplooid en erop getrommeld
  4. de sinaasappel bekleefd met zelf gescheurde snippers
na de speeltijd in de namiddag was het dan spelletjestijd met het 6de leerjaar en iedereen heeft ervan genoten.
 


























































 
Naar de boomgaard24.09.2018
vandaag zijn we naar de boomgaard bij Joos Vantieghem geweest en we vonden het daar super leuk. we hadden allemaal onze laarzen aan en dat vonden we de max. We mochten appels, peren, druiven, kiwi's, noten...plukken en ervan proeven, hoe cool is dat en het was bovendien nog super lekker ook. we hebben daar ook een hele gekke boom ontdekt, nl een boom die kan plassen...raar maar waar hoor!!! we hadden wel ook een groot probleem want de twee Jules waren weggelopen en hadden zich verstopt, gelukkig hebben we ze terug gevonden...anders zouden we wel allemaal heel veel verdriet zijn, want zonder Jules in de klas zou het zeker niet zo leuk zijn.
toen we de Jules terug hadden was het tijd om te gaan ontdekken hoe appel/perensap gemaakt werd. Joos deed de peren en appels is grote stukken en toen moesten we aan de machine draaien en die maakte alles in kleinere brokken, daarna deden we alles in een machine en toen we daaraan draaiden kwam er lekker sap uit. Vers van de pers...(de foto's van de uitstap staan op de website)
eenmaal in de klas hebben we alles mogen sorteren en we ontdekten dat de heel veel appels mee hebben, daarna vertelden juf Ann en juf Sarah in een klein groepje het verhaaltje van rupsje nooit genoeg. toen we hiervan hadden genoten hebben we gele snippers mogen knippen om onze banaan kleur te geven. Toen we klaar waren met knippen en kleven kregen we als opdracht : rupsje nooit genoeg spitten volgens patroon en wormen/rupsen met een pincet vastnemen en in de kookpot stoppen...
in de namiddag mochten we elk op zijn beurt bij de juffen om te scheuren en amaai, dat vonden we allemaal hard labeur en absoluut niet gemakkelijk maar het is een feit van proberen kan je leren en oefening baart kunst...

  


















 







 
Jules is jarig!!! HIEPERDEHIEP HOERA !!!21.09.2018
Eindelijk : de lang verwachte dag : Jules is jarig. groot was dan ook onze verbazing dat Jules nergens te bespeuren was in onze klas, alleen zijn schoenen lagen in de kring. we zijn hem dan gaan zoeken en gelukkig dat hij opeens zotte geluiden maakte of we konden nog niet vieren. we hebben uit volle borst gezongen, plezier beleefd met de zotte ballon...kortom, teveel om op te noemen.
als verrassing had Jules maïs mee! Jules, wij zijn wel geen kippen hé! hij had ook een kookpot mee waar we zelf olie en maïs moesten indoen, toen dit er allemaal inzat mocht juf Ann het kookvuur aanleggen en dan was het wachten geblazen en opeens, je gelooft het nooit : er was een grote oorlog aan de gang in de kookpot...en toen we het deksel eraf deden hadden we een pot vol popcorn. maar Jules had ook een gekke machine mee : toen we er maïs in deden en we de machine in het stopcontact staken, hoorden we een groot lawaai precies of we gingen stofzuigen...opeens gebeurde er iets zots : de machine begon popcorn uit te spuwen en dat zorgde voor de nodige hilariteit.
Jules had ook nog allemaal prenten mee en wij moesten hem nabootsen. na de speeltijd hebben we een zakje mogen versieren naar keuze om het daarna te vullen met popcorn.
in de namiddag werden we allemaal omgetoverd tot een clown en namen we een groepsfoto.
WE WAREN HET ER ALLEN OVER EENS : WE VONDEN HET EEN SUPER LEUKE DAG !!!!





  































































 




 
JOEPIEJAJAJEE....JULES IS BIJNA JARIG...20.09.2018
wat kijken wij allen uit naar het feest van Jules, we kunnen er zelf bijna niet van slapen....
in de klas liggen we natuurlijk niet te slapen en krijgen we de ene uitdaging na de andere voorgeschoteld. gisteren deden we schrijfdans de ballon van krullebol. eerst deden we dit met stokjes en in het groot, daarna kregen we elk een blad en een wasco en op de muziek tekenden we rond de rondjes en die rondjes werden iedere keer groter en op het einde van de rit hadden we een ballon. daarna kregen we een blad met een bolletje op en daar moesten wij dan een ballon van maken door iedere keer met een andere kleur een rondje rond ons vorige rondje te tekenen. daarna kregen we een taart met allemaal hokjes en we moesten in ieder hokje een blokje kleven.
toen iedereen hiermee klaar was hebben we proefondervindelijk ontdekt dat een blok veel zwaarder is dan een pluim en dat hij daardoor ook vlugger valt als je ze samen naar beneden laat vallen.







































  
Vandaag zijn we helemaal in de ban van kronen want de juf vertelde het verhaal van Jules, zijn kroon was veel te groot en kon niet op zijn hoofd blijven staan en triestig dat hij was! gelukkig kwamen Fran uit onze klas en mama in het verhaal tot het super idee dat je ze terug kan open knippen en kleiner kan maken...
toen het verhaal uit was kregen we allemaal een blad met een taart op en we moesten meten (stoer hé, net zoals de grote), want onze taart was maar saai wit en we hadden een potje met onze stukken erin en door te meten en te passen konden we de juiste stukken op hun plaats leggen. daar verschiet je wel van hé mama en papa dat wij dit al allemaal kunnen.
toen iedereen klaar was vroeg Fran om haar verhaaltje van kikker te vertellen en oh wat waren de kinderen mee triestig met kikker toen hij dacht dat hij niet was uitgenodigd voor het feest. (ze hadden de tranen nog te kort) ze waren daarna ook wel super blij toen kikker in zijn huis kwam en ontdekte dat het feest voor hem zelf was.
hierna hebben we geprobeerd om een toren te bouwen die groter was dan juf Ann maar dat bleek moeilijker dan gedacht, ze hadden allemaal een blok en toen stelde ik de vraag : met welke blokken moeten we beginnen en ze zeiden allemaal : met de kleine. ze merkten wel snel dat dit niet zo'n goed idee was want hij viel heel snel om. toen probeerden we het met de grote onderaan maar toen hadden we terug een ander probleem...we konden er niet meer aan...dus denken maar en oplossingen zoeken was de boodschap....

 


















                                                               JOEPIE!!!!MORGEN IS JULES JARIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Vlaggetjes, vlaggetjes, overal vlaggetjes...18.09.2018
vandaag waren we in de ban van vlaggetjes :
  1. onze klas is er helemaal mee versierd
  2. we kleefden zelf vlagjes aan de slinger van Jules
  3. we deden een sorteerspelletje met vlaggetjes
zo zie je maar de vlaggen waren alom vertegenwoordigd.
de juf vertelde ook een verhaal van Fran nl van de slapende tijger, dat was een heel cool boek en de kinderen keken dan ook steeds verwonderd en je kon een speld horen vallen.
we hebben ook de strook van onze kroon mogen versieren met zelfklevende figuren en dat was voor een deel van de kids niet evident, maar, ze weten het : van proberen kan je leren...op het einde van de rit zijn ze er allen in geslaagd...
we zijn ook begonnen met eens te kijken wat we kunnen weg blazen, vandaag hadden we allemaal lichte dingen, en dat lukte maar morgen proberen we het eens met zware voorwerpen...lukt dit ook nog??????we zullen het proefondervindelijk merken; We zijn ook aan het ontdekken valt iets lichts vlug of traag naar beneden? morgen zullen we de voorwerpen dan met elkaar vergelijken en zo ontdekken : wat valt er het vlugst naar beneden : de lichte of de zware voorwerpen????

 




  

























 
Jules is bijna jarig...17.09.2018
onze Jules is bijna jarig, op de blauwe dag, dat is nog 4 keer slapen!!!!! spannend hé! op de blauwe dag hangt zijn kroon zodat we zeker weten wanneer het is!!!! we hebben in elk geval al onze klas mooi versierd zodat hij volop kan genieten van zijn verjaardag. morgen zullen we samen eens bekijken wat er allemaal in de verjaardagskoffer zit, we kijken er naar uit. vandaag hebben we ook onze eigen kroon mogen stempelen en hebben we alles versierd zodat juf Ann ons kaartje voor aan de ballon kan maken. we hebben een echte werkdag achter de rug...

































 
Jules en zijn familie15.09.2018
om de week af te sluiten hebben we eerst een oefening gedaan dat we onze boekentas op dezelfde plaats moesten zetten zoals Jules . eerst hebben we dit met onze eigen boekentas gedaan in de bewegingsruimte en toen we dit goed doorhadden hebben we de oefening samen gemaakt in de kring en daarna kregen we elk ons eigen blad. wie niet aan het werkblad bezig was mocht een tekening kiezen van Jules en kleuren. we kennen nu heel goed de familie van Jules en speelden de familiememory en dat vonden we heel cool om te doen.










































  

 
Jules schilderen13.09.2018
we zijn nu al de hele week bezig over Jules en zijn familie en vandaag hebben we met de kleine Jules van Eva een spelletje gedaan, daarna hebben we eens goed gekeken hoe hij eruit zag en welke kledij hij droeg. daarna hebben we hem per 2 geschilderd (dit was wel héél sterk begeleid), de juf had het hoofd voorgetekend en de rest moesten we allemaal zelf doen. we waren allemaal heel trots op onze eigen Jules. het leuke is, er zijn dikke, dunne,korte, lange, gekke...Jules bij, maar allemaal zijn ze heel cool en wat het belangrijkste is : eigen werk !!!!!!!
EN GEEN ENKELE IS DE MOOISTE WANT HET IS KINDERWERK EN ZE ZIJN OP HUN MANIER ALLEMAAL EVEN MOOI !!!!! en iedereen heeft super hard zijn best gedaan en alles van zichzelf gegeven














  



 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 ...

11

... 

12

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!