zoeken
   




Anders zijn is ok #steunkousen21.03.2019

Vandaag zijn we gestart op kousenvoeten en dat vonden ze de max. Ze vonden het ook super hip dat we allemaal 2 verschillende kousen aan hadden. Maar ook nu was het terug : waarom? We hebben samen naar het promofilmpje gekeken en zijn tot de slotsom gekomen : anders zijn is ok! Iedereen is de moeite waard💕. We hebben dan ook een werkje gemaakt met ladders en brandweermannen en amaai, de juf heeft het ons moeilijk gemaakt en dat nog altijd op kousenvoeten. Na de speeltijd hadden we iets voor met Jules (die ook 2 verschillende kousen aanhad)  hij was verdwenen en had alleen maar foto's van in en om de school achtergelaten en wij moesten zoeken waar hij zat. Ben benieuwd of ze nog weten waar hij zat. Een tip :😴. En nu goed slapen want morgen staat er ons een keicoole maar toch wel vermoeiende dag te wachten. 


 
op de grote tablet19.03.2019

vandaag hebben we veel gewerkt : ontbrekende stukken in de puzzel gekleefd + dezelfde volgordes bij elkaar gebracht , veel gespeeld en natuurlijk met de fiets gereden (hiervan vind je een life filmpje op facebook dat gepost is door juf Sara) en in de namiddag mochten de kinderen die gisteren nog niet op de super grote tablet hebben mogen spelen dit vandaag doen, er zijn er nu nog een 3-tal die dit nog moeten doen. 


 
krullenbol de trein met scheerschuim18.03.2019

vandaag was juf Hyacinta bij ons in de klas en daarom werden we in 2 groepen ingedeeld. bij juf Hyacinta kregen ze een puzzelopdracht van verschillende auto's : de kids moesten de juiste helften bij elkaar kleven en ze kregen ook een tekenopdracht. bij mezelf was het krullenbol (= schrijfdans) met scheerschuim. ze vinden dat keer op keer de max. Jullie kunnen hier mee genieten van de kids

FILMPJE GROEP 1

FILMPJE GROEP 2

in de namiddag kregen een groot deel van de klas de kans om eens te spelen op onze reuze tablet en ik moet zeggen, ze vonden het allemaal super tof. morgen komt de rest aan de beurt en vanaf volgende week zal hij nu en dan eens aan bod komen in onze klas.

 


 
Pyjamadag voor Bednet en puzzel maken van een auto15.03.2019

Wat vonden we het super dat we vandaag in pyjama mochten komen. Maar waarom moesten we in pyjama komen : waren we nog moe? - te lui om ons aan te kleden?... Nee, we deden het voor Bednet. Ze snappen een beetje waarom we het deden vandaag maar ik denk niet voor de volle 100%,maar dat hoeft ook niet. Ze kregen elk op de beurt de opdracht om aan de knuffel te vertellen welke pyjama ze aan hadden vandaag : wie of wat staat erop, welke kleur heeft hij?... Daarna moesten ze een auto puzzelen volgens het stappenplan. Na de speeltijd vertelde ik het verhaal van Musti en de gordel en daarna scheurden ze zilverpapier in kleine stukjes en daarmee bekleefden ze de grijze stroken van het fluojasje van hun Jules of Marie. De voormiddag sloten we af met een kringspelletje. 


 
voertuigen14.03.2019

vandaag waren we eerst in de ban van de grote Anna die zonder steunwieletjes wilde leren rijden en natuurlijk vertelden ze allen honderuit met welke fiets zij rijden. ik denk dat ik ze al bijna allemaal kan beschrijven. ze kijken er dan ook heel erg naar uit dat ze hem volgende week mogen meebrengen naar de klas. we kregen 2 opdrachten vandaag nl een schaduwenspel maar juf Ann heeft het ons wel niet makkelijk gemaakt want er zaten er verschillende tussen die heel goed op elkaar geleken. we hebben ook aan krullenbol gedaan : we kregen elk een schijf en we moesten uitproberen wat we hier konden mee doen, na een paar tips kwamen ze tot de vaststelling dat we dit ook konden gebruiken als stuur van een auto en we hebben dan op de muziek van krullenbol en de meeste hadden wel grote pret en vonden het de max om in de bewegingsklas rond te rijden...filmpje 1 en filmpje 2 kan je bekijken als je erop drukt

na de speeltijd moesten we kijken in welke richting de auto's moesten rijden. we hebben dat eerst in de kring gedaan met 2 planken die op een stoel stonden. ze kregen elk een auto en ik zette hem op de grond en zij moesten hem dan van de juiste plank laten rijden : naar links of naar rechts, ze moesten de richting van de neus volgen. Lucas kon zelfs vertellen : deze rijdt naar links en die andere rijdt naar rechts. de max! gisteren op de pedagogische studiedag ging het rond ict en vandaag ben ik gestart om ze per 2 kennis te laten maken met de spelletjes en verhaaltjes die ik voor hen installeerde in een bepaald programma en dat vraagt wel intense begeleiding...we doen verder tot iedereen eens de kans kreeg om het samen met de juf uit te testen.

 


 
HIEPERDEHIEP HOERA VOOR ANNA12.03.2019

we hadden terug een feestvarkentje in de klas en amaai, wat was het enthousiast, van het begin tot het einde stond ze te springen. ze vond het fantastisch dat ze de hele dag in de picture stond en genoot van die aandacht speciaal voor haar. na het zotte feestje waarbij we hebben gezongen, gedanst, de zotte ballon hebben laten vliegen en nog zo veel meer mochten we smullen van de lekkere cake'jes die Anna samen met haar mama heeft gemaakt. en ze waren heerlijk want ze vlogen de deur uit. daarna zijn we met onze jassen aan eens naar buiten gegaan want juf Ann wist niet wat een zebrapad was en waarvoor het diende, gelukkig hebben we slimme koppen in de klas die alles heel glashelder konden uitleggen en natuurlijk hebben we dit dan eens uitgetest, maar, brrr, wat was het koud. ze konden ook heel goed vertellen waarom we een fluo-jas moeten dragen en wat er gebeurt als het donker is en de lichten van de auto erop schijnt. wel, juf Ann is super fier op haar kids. daarna hebben we zelf de strepen van een zebrapad geschilderd (de oudste moesten de punten met elkaar verbinden en de jongste moesten over de voorgetrokken lijnen schilderen) en hebben we ook een Marie of Jules geschilderd (de oudste moesten schilderen naar voorbeeld en bij de jongste waren de kleuren met stift aangeduid).


 
Filmpjes van het rijden met de auto in de verf11.03.2019
Hieronder vind je de filmpjes van de kids die met de auto in de verf aan het rijden zijn. 
 
rijden met auto's in de verf11.03.2019

eerst en vooral zijn we heel blij dat Juul erbij gekomen is in onze klas, hij deed overal enthousiast aan mee, precies of hij komt al weken naar onze klas. we zijn deze morgen gestart met auto's die door de verf moesten rijden maar niet alleen op 1 blad, nee, we reden de tafel rond en deden dit zoals we op de straat zouden doen na elkaar met natuurlijk nu en dan eens een file en botsing als gevolg. na de speeltijd vertelde ik het verhaal van de herrie-auto van meneer klein en dit vinden ze keer op keer een super boek om naar te luisteren. daarna zongen we hier ook een liedje over. We sloten de voormiddag af met het versieren van een fietswiel waarbij we op alle spaken kleeffiguren mochten kleven. onze zandbak is ook omgetoverd tot een bouwwerf, we hebben een steentjesbak met verschillende auto's in en in onze autohoek liggen er ook verschillende planken en rollen...cool hoor!


 
Welterusten kleine beer 28.02.2019

We waren er helemaal klaar voor...hopelijk hebben alle grootouders ervan genoten


 
klein bij klein...27.02.2019

na de generale repetitie zijn we er nog eens ingevlogen om te werken, er waren nog een aantal kinderen die de voorwerpen nog bij de juiste beer moesten sorteren. er zijn niet van iedereen foto's maar de volgende keer komen zijn ook zeker terug aan bod hoor!!! we kijken er allen naar uit om morgen voor alle grootouders en vrijdag voor alle sympathisanten op te treden. hopelijk zijn jullie even enthousiast als wij maar daar twijfelen we niet aan...


 
pag. ...

1

... 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!