zoeken
   




Jules en zijn familie12.09.2016
vandaag zijn we gestart met ons nieuwe thema nl Jules en zijn familie. zijn vis heeft wel een hele zotte naam, nl Elvis en dat vinden wij toch wel moeilijk om te onthouden hoor. vandaag hebben we veel mogen schilderen, nl een bobijn, een bal en een stuk stof. wat zouden we daar nu mee maken...dat verklappen we lekker nog niet....we hebben ook Jules het juiste dekbed gegeven en een spelletje gespeeld met het rad.
in de loop van de week zullen we Jules en zijn familieleden per groepje schilderen en bekleven zodat wij ze allemaal in onze klas kunnen uithangen.
















 
afsluiter thema : naar school en vriendjes09.09.2016
bij de afsluiter van ons eerste thema hebben we het eventjes op ons gemak gedaan, we hebben nog eens in alle hoeken mogen spelen want samen spelen is toch ook nog iets dat we echt moeten leren want een typische eigenschap voor de kids is : "ik ik ik" maar wij horen liever de leuze : samen spelen, samen delen. natuurlijk hebben we ook nog andere dingen gedaan : nl met sjaaltjes gespeeld en dit op klassieke muziek, we kregen ook voorwerpen die kdn aanhadden en wij moesten alles bij het juiste kindje leggen, moeilijk hoor en als slot mocht iedereen die familie foto's meehad voor in het fotoboek vertellen wie en wat er allemaal op te zien is en nu ligt het in de boekenhoek waar ze er altijd in kunnen kijken.









































 
 



 
klein en groot + zoeken op een grote prent + plezier beleven met muziekinstrumenten08.09.2016
vandaag en gisteren is er heel wat de revue gepasseerd. gisteren waren het de begrippen, klein, groot, kleiner, groter, kleinste en grootste die aan bod kwamen. de juf had 3 beren van verschillende groottes in de kring gezet en dan had ze ook iedere keer 3 verschillende voorwerpen mee en wij moesten die bij de juiste beer leggen, eenmaal we dat allemaal onder de knie hadden, probeerden we het op papier en daarna mochten we het alleen proberen. op donderdag kregen we allemaal een grote plaat waarop van alles te zien was, in ons potje kregen we een aantal voorwerpen die we terug moesten vinden op de grote prent. als afsluiter hebben we gespeeld met muziekinstrumenten, hoe benoemen we alles, hoe bespelen we alles juist, en dat is de eerste keren toch niet zo gemakkelijk gelukkig is juf Ann van plan om dit verschillende keren aan te brengen zodat wij na een tijdje alle instrumenten juist kunnen bespelen,....was het groen dan mochten we spelen, werd het daarna rood dan moesten we direct kunnen stoppen, dat is ook niet gemakkelijk hoor. op het einde kroop de juf onder een doek en dan speelde ze op één bepaald instrument, eenmaal ze terug kwam piepen moesten wij op juist hetzelfde instrument kunnen spelen.
















 


























 
jarige Mauro05.09.2016
vandaag hadden we het eerste feestvarken van het jaar en het was natuurlijk allemaal een beetje nieuw voor hen maar ik moet zeggen : Mauro heeft er heel hard van genoten, hij vond het heel leuk om de hele dag in de kijker te staan. zingen en dansen deed hij spontaan mee met de anderen en hij genoot ervan. de zotte ballon is ook nu weer een topper waarbij ze schateren van het lachen. de kids hadden ook heel veel geluk met die lekkere câkejes die de mama van Mauro gemaakt had en ook het fluitje vonden ze de max.
na de speeltijd hebben we dan ook leren tellen, eerst met echte koekjes, en natuurlijk hebben we ze ook geproefd, dan met koekjes die er juist echt uitzien en op het einde met kleine papieren koekjes en daarna was het voor echt en ieder voor zich.



























 
 




 
onze tweede schooldag....02.09.2016
aan de poort waren er deze morgen nog een paar traantjes maar eenmaal we in de gang waren stapte iedereen gezwind mee door de gang. bij het uithalen van de koeken, mapjes,...werd er ook al veel meer gedaan door de kids, ze zijn het vlug gewoon aan het worden. het zijn kids die het heerlijk vinden als we iets doen met muziek en van Jules zijn de meeste direct fan. natuurlijk hebben we ook weer gewerkt : eerst hebben we beertje Brom bestempeld en na de speeltijd moesten we onze hersencellen in werking laten treden. we moesten de 2 dezelfde boekentassen bij elkaar kleven, eerst hebben we dit geoefend met dezelfde auto's bij elkaar plaatsen, daarna hebben we dezelfde boekentassen in kleur bij elkaar gelegd en dan legde de juf een werkblad in de kring dat we samen maakten, zodat iedereen heel goed wist wat we moesten doen...ook het kleven op zich was voor velen een hele ontdekking...





































 
de eerste schooldag01.09.2016
vandaag was het dan eindelijk zo ver we mochten terug naar de klas. de ene vond dat super en de andere moest er toch eventjes aan wennen. bij het afscheid waren er toch wel wat traantjes maar rond een uur of 9 in de klas zou je niet meer gedacht hebben dat er kids bij waren die voor het eerst naar de klas kwamen. onze Jules was ook wel een beetje zotjes want hij had zich verstopt buiten in de boom, gelukkig had Romanie hele goede ogen want zij had hem direct gevonden. eenmaal in de klas zijn we er dan direct ingevlogen, we hebben gezongen, gedanst, geschilderd, begrippen geoefend met onze coole boekentassen en naar een verhaaltje geluisterd en natuurlijk héél veel gespeeld. je ziet mama en papa, we hebben ons niet verveeld...benieuwd wat morgen zal geven....we kijken er naar uit.





































 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 ...

9

... 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!