zoeken
   




sinterklaas en zwarte piet28.11.2016
vandaag zijn we begonnen met een verhaal over Jules en sinterklaas. daarna hebben we gekeken wat je allemaal nodig hebt om je schoen klaar te zetten en dat hebben we dan ook vlug gedaan want misschien komt hij wel eens piepen in onze klas. na de waarneming kregen we als opdracht dat we de wortels in de juiste schoenen moesten stoppen en hohoho het was niet gemakkelijk hoor want sommige waren bijna even groot. na de speeltijd hebben we dan de waarneming gedaan van de kledij van sinterklaas en zwarte piet en daarna hebben we een verkleedsessie gehouden. in onze klas staat er ook een tafel met nicknackjes en deze zijn niet om op te eten maar om mee te spelen, het is nochtans heel verleidelijk om ze één voor één in je mond te stoppen en we moesten ook de pietjes in de juiste schoorsteen stoppen. in de namiddag mochten de kids zich ook verkleden in sinterklaas en zwarte piet en er waren erbij die dit heel graag deden en blijkbaar ben ik heel braaf geweest want ik heb heel veel pakjes gekregen van sinterklaas.




















 






 
stempelen met schoenen25.11.2016
vandaag hebben we ons goed geamuseerd want we mochten allemaal schpenen schilderen en daar een afdruk van maken. er zaten er bij die hier maar niet genoeg van kregen en die maar bleven afdrukken maken. het was zo dat het plezier beleven en ontdekken (want ze merkten dat er verschillende soorten zolen waren, dat de ene afdruk groter dan de andere was....) primeerde op een "mooi" resultaat. in de namiddag mocht iedereen een zwarte piet inschilderen die dan op hun eigen kroon komt om vrijdag sinterklaas en zwarte piet te verwelkomen. en natuurlijk was de schoenenwinkel ook terug open en dat vonden ze heel tof. we sorteerden ook zwarte pieten in de juiste schoorstenen en waren zo bezig met kleuren herkennen en benoemen.














































 



 
schoenen21.11.2016
vandaag zijn we gestart met ons thema schoenen, eerst hebben we de waarneming gedaan van alle schoenen en daarna hebben we een schoenwinkel ingericht waar ze schoenen kunnen passen, torens kunnen bouwen met schoendozen, een gepaste schoendoos vinden voor een schoen...kortom hier kunnen ze veel beleven, wel jammer dat er nog niet veel verschillende schoenen zijn. we duimen voor morgen....
als denkopdracht kregen we een blad en we moesten de juiste schoenen bij de juiste mensen kunnen kleven : hoge hakken bij mama, balletschoenen bij een ballerina....en na de speeltijd leerden we ook hoe we schoenen moeten poetsen (deze poetskoffer blijft de hele periode in de klas zodat iedereen zeker eens aan bod kan komen) we mochten met gekleurde veters naaien in een mand met gaten en ballen met gaten, we probeerden veters in de schoenen te stoppen en we moesten ook de juiste kleur van schoenen kleven bij de juiste Jules, trui en schoenen moesten overeen komen. je ziet we hebben de eerste dag al veel beleefd, spannend voor de volgende dagen....





























 
 


 
Nellie en Cezar15.11.2016
Zoals jullie weten zijn we bezig met het thema Nellie en Cezar en de kids vinden dat 2 hele toffe personages. Iedereen is ook zijn eigen poster aan het maken en ik moet zeggen, ze doen heel hard hun best om er iets super moois van te maken. Ze kijken ook heel erg uit naar de dag dat ze hem mogen meedoen naar huis om hun kamer mee te versieren. We leerden ook al verschillende houdingen nabootsen, ballonnen stempelen en dit deden we met gevulde waterballonne, daarna moesten we er touwtjes aanhangen die we ofwel bij de hand van Nellie of van Cezar lieten eindigen, het grappige is dat ze langs Parijs rond zouden gaan om de touwen te doen aan komen. Na 15u hebben we terug gezelschapsspelletjes gespeeld met het 6de lj en we vonden het wederom super tof (die foto's vind je terug op de website onder foto's) Morgen mogen we de trui van Nellie en Cezar versieren, leuk hé! En er staan ons zeker nog hele leuke activiteiten te wachten deze week.




























 
schrijfdans08.11.2016
vandaag zijn we tot de vaststelling gekomen dat auto's die rijden, hun wielen dus ook rollen en dat je niet alleen kan gooien met de ballonnen maar dat je ze ook kan laten rollen en dit niet alleen met je handen maar ook met je voeten en neus.
we hebben vandaag in 2 groepen gewerkt en bij juf Hyacinta was het rijden met de auto's door de verf en daarna op hun blad en bij mij was het schrijfdans met de auto's. ik had een lange weg gemaakt over 2 tafels met 2 bruggen in. eerst namen ze allemaal een auto en als ze de muziek hoorden moesten ze op de straat rijden en dit allemaal achter elkaar want anders ga je natuurlijk botsen en ze moesten de weg blijven volgen. bij het volgende liedje kwam er verf bij op de weg en bij het laatste muziekstukje was het zo dat er soms traag gespeeld werd en daarna snel en...je kan het al raden hoe rapper de muziek hoe rapper wij moesten rijden en omgekeerd natuurlijk ook en natuurlijk deed de juf ook mee, de kids vonden het de max en vroegen nog een liedje. daarna was het zoeken achter ballonnen in de klas en deden we er daarna in de gang verschillende opdrachten rond rollen mee. het thema is een megasucces en ook de verschillende ontdekbakken rond rollen blijven ze fascinerend vinden, mooi om te zien hoe inventief ze wel zijn. spelenderwijs hebben we ook ontdekt dat er toch wel veel dingen zijn die kunnen rollen maar, er zijn ook wel veel voorwerpen die niet rollen en je merkt heel mooi dat ze het zelf ook wel uittesten en spontaan komen verwoorden. bij het samen ontdekken was er iemand die zei dat een kistje niet kan rollen omdat het van hout is maar jah een deegrol is ook van hout, dus dat klopt toch niet en samen zijn ze dan blijven zoeken waarom iets rolt of niet




























 
rollen07.11.2016
We willen eerst en vooral Giuseppe en Lena verwelkomen in onze klas en hopen dat ze zich vlug helemaal thuis voelen in onze klas. vandaag zijn we gestart met ons thema : rollen en amaai, chapeau voor alle mama's en papa's want er zaten tcoh wel veel originele rollende zaken tussen. er zat zelfs geen enkele bal in. dat was super tof. in de loop van de voormiddag mochten de kinderen allemaal experimenteren en exploreren met alles wat rolt of niet rolt. het allemaal zelf beleven staat deze week centraal, ook taal zal heel veel aan bod komen, echte denkopdrachten op papier zullen deze week bijna of niet aan bod komen. de kids vinden het heel leuk en beleven heel veel plezier. we hebben ook de knikkers doen rollen in de verf, eerst moesten ze per 4 kdn samen de knikkers doen rollen in een blauwe schelp en ja, ze moesten samen werken want anders rolden de knikkers natuurlijk niet en daarna mochten ze het in hun eigen kleine doos doen zonder dat ze uit hun doos vlogen want het thema is rollen.....
 
















































 
HIEP HIEP HIEP HOERA VOOR LUCIE27.10.2016
vandaag was Lucie jarig en natuurlijk moesten we dat vieren, eerst hebben we heel uitbundig gezongen, daarna moest Lucie héél hard blazen om de kaarsjes uit de blazen, want ah ja, het kado komt pas nadat alle kaarsjes uit zijn. ze vond het super leuk om het pakje open te maken, haar snoetje straalde helemaal. nadat de zotte ballon de revue gepasseerd was kwam Lucie met een chique bak in de klas en rarara, wat zat erin????? wel dat zal je merken aan de foto's en het was heeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!! alles was in 1-2-3 op.






















 






 





 
Hoera voor juf Lore27.10.2016

 
heksen19.10.2016
we zijn ons nog altijd volop aan het onderdompelen in de sfeer van halloween en we love it!!!! na het werken (dit waren spinnenpoten tekenen, de peuters moesten ze gewoon poten geven, de kids van de 1ste klkl moesten per bolletje één poot tekenen en ook nog vormen herkennen in het spookhuis en deze in de juiste kleur kleuren) mocht er gespeeld worden in de verschillende hoekjes maar die staan allemaal in het teken van heksen en halloween. er werd minigolf gespeeld met bezems en bolletjes wol, iedere heks moest haar eigen hoed terug hebben en die zaten verstopt in verschillende zakjes, en er was een hoek waar je een spinnenweb moest naaien, de spinnen uit het spinnenweb moest proberen te nemen met een pincet en je kon tekenen in het zand op de lichtbak en dan pas zie je wat er binnenin zit, spannend !!!!














 
Halloween17.10.2016
we zijn vandaag met ons nieuwe thema gestart en de kids houden ervan, ze vinden het heel cool om die spinnen aan te raken maar keer op keer zeggen ze heel stoer toch ook wel : het zijn geen echte hé! deze morgen hebben we alles wat de kids mee hadden waar genomen en ze moesten toch ook wel heel hard lachen toen juf Ann opeens rood haar had. we zijn ook begonnen aan het maken van onze eigen heksenhoed en in de klas heeft juf Ann een beetje alles aangepast in het thema van halloween. in de ontdekbak zaten zotte beesten die we met een pincet in onze kookpot moesten steken, bij de plasticine moesten we spinnenpoten rollen en de mond en ogen van de pompoenen versieren met kleine bolletjes. we kregen ook spinnen met kleuren en op ieder gekleurd bolletje moesten we de juiste wasspeld steken. in de poppenhoek is alle verkleedkledij in het thema van heksen en halloween en om te koken krijgen we alleen maar noten, kastanjes en eikels, het is eens iets anders maar toch ook wel plezant. in de zandbak zitten er nu ook alleen potten en pannen met lepels, noten, kastanjes en eikels. ook hier worden we gestimuleerd om hekseneten te brouwen. de juf heeft nog andere activiteiten in petto maar die ontdek je later dan wel.
de dag hebben we afgesloten met een hele leuke activiteit want vanaf deze maand gaan wij één keer in de maand samen met de kinderen van het 6de lj gezelschapsspelletjes spelen. het was een groot succes want groot en klein vonden het super tof.





































 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 ...

7

... 

8

 

9

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!