zoeken
   




Kijk wat ik al kan20.01.2019
Maandag begonnen we met de vraag van de dag... Met welke letter begint mijn naam? We schreven alles op in een schema. Ondertussen hebben we terug een scheurkalender in de klas.
We doen ook nog verder met onze begroeting iedere ochtend aan de deur. Voor het filmpje klik op deze link;
https://www.youtube.com/watch?v=rsF-VPzy6CM&t=17s
Aan de werktafel mochten we ons eigen portret maken met klei.

Dinsdag was er een nieuwe vraag van de dag 'Hoe voel ik me vandaag?' Iedereen was die dag blijkbaar heel TROTS. We stonden even stil bij de verschillende soorten gevoelens. Daarna mochten we met onze wiebeltenen een tekening proberen maken, wat zeker niet gemakkelijk was.
Ook onze handen werden verwend met een heerlijke handenmassage.
We leerden ook een versje aan 'Hey You Kiekeboe'
Woensdag was de vraag van de dag; Wat ben ik? Een jongen of een meisje? En welke kleur van ogen heb ik?
Daarna speelden we enkele bewegingsspelletjes, we mochten proberen om een boek op ons hoofd te dragen,
Daarna mochten we doen alsof we een potlood waren, we spanden ons hele lichaam op. Ten slotte mochten we per 2 elkaar kietelen, als dat niet leuk was? Hun gezichtjes zeggen genoeg...
Na de speeltijd mochten we met schrijfdans een sterrenmannetje tekenen.
Donderdag was de vraag van de dag "Hoe kom ik naar school?" Daaruit blijkt dat de meerderheid met de auto naar school komt.
Daarna gingen we gaan zwemmen. In de namiddag speelden we in de hoeken.
Vrijdag was de vraag van de dag "welke schoenen draag ik?" Aan de werktafel werkten we ons boekje af.
Er mochten terug 4 vriendjes naar de brugklas om het tweede deel van de activiteit af te werken, ze waren heel enthousiast. Net voor de middag keken we ook naar de verschillende materialen met de beginletter T van TALENT. We zongen ook het liedje van de letter T van kapitein Winokio.
In de namiddag speelden we in de hoeken;





 
Kijk eens wat ik kan12.01.2019
Maandag begonnen we het nieuwe jaar met een nieuwe begroeting 's morgens. Hoe mag ik je als juf begroeten? De kleuters kozen zelf op welke manier. Zo begonnen we ook ons nieuw thema van de komende 2 weken.
Na alle vakantieverhalen mochten we zelf onze eigen schoenen uitdoen en onze eigen voetafdruk tekenen en uitknippen.
We mochten ook ons eigen talent tekenen op een puzzelstuk.
Net voor de middag speelden we een voelspelletje. Welk vriendje staat er voor jou?
In de namiddag speelden we met onze eigen gezelschapsspelletjes en maakten we foto's voor onze herstelmuur.
Dinsdag mochten we onszelf tekenen en schilderen adhv een spiegel. We mochten ook elkaar schminken.
We leerden een nieuw liedje aan: 'iedereen is anders', terug te vinden op youtube. In de namiddag mochten we terug met onze spelletjes spelen en sloten we af met de turnles bij juf Isabelle.
Een snelle sorry na een conflict? Dat is niet genoeg, daarom maakten we in de klas een herstelmuur. Hoe die werkt? Vraag het eens aan jouw kleuter thuis.
Woensdag mochten we onze talenten demonstreren aan elkaar en dat waren er een heleboel, wat ben ik fier op mijn getalenteerde kleuters. 1 voor 1 uniek en heel bijzonder.
meer foto's op de schoolwebsite.
Na de speeltijd werkten we verder; we maakten bouwkaarten, mochten elkaar schminken en tekenden onze eigen handafdruk.
Donderdag mochten we eerst turnen met juf Isabelle en luisterden we daarna naar het verhaaltje 'Wat ik kan'. Na de speeltijd mochten we onszelf gaan meten. We mochten eens allemaal volgens grootte staan in een rij. Wie is er de grootste? Wie is er de kleinste? Staat er iemand in het midden? Wie is er de voorlaatste?...
We sloten af met een poppenkast van Meneer droom. Op het einde kreeg iedereen wat droompoeder over zich om heerlijk te dromen...
Vrijdag mochten we tellen in het frans met Filou. Vraag maar eens aan jouw kleuter om te tellen tot 6 in het frans. Aan de werktafel mochten we onze eigen foto van ons talent knippen tot een puzzel. We bouwden ook verder met opdrachtkaarten. Er mochten ook 4 vriendjes naar de brugklas.
Net voor de middag mochten we een spelletje spelen uit het tussendoorkastje. In de namiddag mochten we 2 hoekjes kiezen.



 
We kijken uit naar Kerstmis26.12.2018
Maandag vierden we de verjaardag van Jerome, we werkten ook verder aan ons kerstgeschenkje. Jerome bracht lekkere cupcakes. mee

Net voor de middag mochten we elk om beurt ons nieuwjaarsversje opzeggen, dit lukte al heel goed! (meer foto's op de schoolwebsite)

Dinsdag vierden we de verjaardag van Tobias, hij is net zoals Jerome jarig op dezelfde dag als Jerome in de kerstvakantie. Jerome had de geheime doos mee en Mila kon uiteindelijk raden wat er in zat; een spelletje.
Aan de werktafel maakten we met Krullenbol een pakjestoren. In de turnzaal mochten ze kerstbomen versieren met touwen.
In de namiddag mochten we proeven van het lekkere traktaat van Tobias.
(meer foto's op de schoolwebsite)

Woensdag deden we een bewegingsmomentje per 2 en mochten we elk om beurt een pakje zijn, het andere vriendje mocht dat heel voorzichtig het pakje openmaken. Daarna kwam de 2de groep aan de beurt om een pakjestoren te tekenen met krullenbol.

Donderdag was het uiteindelijk zo ver, ons kerstfeestje. Vooraleer we gingen vrij zwemmen maakten we ons eetbaar kersthuisje en versieren we de feesttafel.
Na het zwemmen speelden we muzikale pak met allerlei leuke opdrachten.
In de namiddag mochten we aanschuiven aan de feesttafel en smullen van al dat lekkers.
(meer foto's op de schoolwebsite)
Vrijdag namen we afscheid van 3 lieve vriendjes die in de kerstvakantie verhuizen. We wensen ze heel veel succes en geluk toe in hun nieuwe thuis en school. We mochten onze seizoenskalender verzetten naar de winter. Het voorwerp uit de geheime doos van Tobias werd ook geraden door Marie-Lou na 2 tips.
Als afscheid kregen de 3 vriendjes een collage van foto's van in de kikkerklas. Zelf kreeg ik 3 mooie afscheidsgeschenkjes en Louise, Darocha en Juul Cezaar zorgden voor iets lekkers voor de volledige klas.
Er mochten terug 4 vriendjes naar de brugklas om de schrijfpatronen te oefenen. Darocha bracht lekkere snoepijsjes mee. Juul Cezaar had lekkere smarties mee.
Na de speeltijd speelden we gezelschapsspelletjes.
 
In de namiddag trakteerde Louise met lekkere aperitief.


 
De lichtjes in de kerstboom branden16.12.2018
Maandag versierden we samen onze kerstboom.
Daarna maakten we ons klaar om met de volledige school koekjes te bakken ten voordele van de warmste week. Samen met het 5de leerjaar bakten we erop los.
In de namiddag speelden we in de hoeken, het donkere hoekje was een succes. Gezellig boekjes lezen met sfeerlichtjes, als dat niet leuk is...
Dinsdag begonnen we aan ons nieuwjaarsgeschenkje, met de kerstlichtjes aan en wat sfeermuziek op de achtergrond waren we volledig in de kerstsfeer.
Woensdag keken we naar alle meegebrachte kaarsen; allemaal verschillende kleuren, grootte, dikte,... we sorteerden ze op verschillende manieren... Na de speeltijd werkten we verder aan ons nieuwjaarsgeschenkje, maar dit blijft nog even een verrassing.
Donderdag vierden we de verjaardag van Juul Cezaar, hij bracht lekkere aperitief mee.
We mochten met scheerschuim en verf een kerstboom tekenen.
In de namiddag was het druk in het postkantoor van de kikkerklas, iedereen wil nog op tijd hun kerstwensen versturen

(meer foto's op de schoolwebsite: verjaardag Juul Cezaar)
Vrijdag gaven we ons aardappelplantje water en mochten we eens meten hoeveel het al gegroeid was. We hadden zelfs al 2 meetlatten nodig...
Juul Cezaar had de geheime doos mee, na 2 vragenronden en na 2 gouden tips kon uiteindelijk Marie-Lou raden wat er in de doos zat... een schilderdoos.
Daarna speelden we een telspelletje met cadeautjes. Er mochten 2 kleuters kerstman spelen.
Na de speeltijd probeerden we op verschillende manier een kerstboom te maken;
In de namiddag mochten we in de hoekjes spelen;




 
Daaaag Sinterklaas, daaag spiekpietjes!09.12.2018
Maandag brachten we de nieuwe letter S aan van Sinterklaas en Spiekpietjes. We bekeken alle materialen en zongen mee met het liedje S van kapitein Winokio.
Na de speeltijd mochten de oudste kikkers een teken-en kleurdictee maken van Sinterklaas en de zwarte pieten.
Dinsdag speelden we een begrippenspelletje met de jongste kikkers en mochten ze daarna een knip-en kleefdictee maken.
We herhaalden ook ons versje van Zwarte Piet. In de namiddag mochten we eerst gaan turnen met juf Isabelle en speelden we in de hoeken.
We sloten af met het dansje van Pieten Hype want morgen is het eindelijk zo ver....Sinterklaas komt naar onze school, spannend....
Woensdag stonden we allemaal klaar met onze vlagjes om Sinterklaas en de zwarte Pieten te verwelkomen.

We mochten samen met hen een tractorritje doen en zongen samen liedjes. We kregen als beloning een zak vol speelgoed voor in onze klas.


Na de speeltijd genoten we van een heerlijke klaaskoek met warme chocomelk.
We waren heel erg benieuwd welk speelgoed we kregen van Sinterklaas. Elk om beurt mochten we kijken wat we gekregen hadden en mochten er natuurlijk ook direct mee spelen...


Donderdag mochten we elk om beurt vertellen wat we hadden gekregen voor Sinterklaas. Daarna gingen we gaan zwemmen. We speelden nog een begrippenspelletje en sloten de dag af met een poppenkast van Cezar die hulppiet mocht zijn.
Vrijdag was er post van Struikelpiet, hij bracht de schoenen van Adam terug, helemaal netjes gepoetst en hij kreeg als beloning wat suikerletterkoekjes. We gaven ons aardappelplantje water en haalden onze meetlat boven om zijn groei-evolutie te zien.


Daarna luisterden we naar het verhaaltje 'het kleinste pietje' die de kleuters zelf gekozen hadden. Na de speeltijd mochten we zelf een zwarte pietje maken om in de namiddag dan op te eten. Het was vingers aflikken.... soms moeilijk om van al dat lekkers nog niet te proeven...
Net voor de middag speelden we nog een spelletje met lange en korte veters... hoe konden we dat nu eerlijk verdelen, zodat iedereen een gelijk stukje kreeg? (probleemoplossend denken)

Na de middag mochten we dan eindelijk die lekkere zwarte pietjes opeten...
Zo sloten we het thema af van Sinterklaas... in de namiddag speelden we nog in de hoeken en mochten we spelen met het speelgoed van Sinterklaas;




 
Wie legt wat in mijn schoentje02.12.2018
Maandagvoormiddag gingen samen we met de giraffenklas met de bus naar het huis van Sinterklaas.
We mochten allerlei opdrachten uitvoeren en kregen welverdiend op het einde een echt pietendiploma. Als beloning kregen we een grote zak snoepgoed voor de volledige klas.
In de namiddag lag er een brief van Struikelpiet, hij vertelde ons dat hij hij maatje 32 had van schoenmaat en vroeg hoeveel euro hij moest betalen. Gelukkig hadden we een paar sportschoenen staan in onze schoenenwinkel met maatje 32.
Nona vertelde over haar avonturen met Jip en Janneke in het weekend, ze bracht een heerlijk stukje cake mee voor de juf, hmmm super lekker!
Ons aardappelplantje was ook weeral goed gegroeid, Darocha mocht met de meetlat eens meten hoe groot het al geworden was...
We sloten af met een een stukje van de film 'de verdwenen schoenen', ondertussen mochten we heerlijk smullen van het lekkere snoepgoed die we kregen van de zwarte pieten.
Vooraleer we naar huis gingen mochten we ons schoentje (laarsje) zetten en nu maar hopen dat Sinterklaas met iets lekkers komt...

Dinsdag waren we zo blij toen we zagen hoeveel lekkers Sinterklaas voor ons had meegebracht... er zat ook een brief bij van Sinterklaas...
Na het lezen van de brief gingen we op zoek naar een oplossing voor het vervoer van de Sint en zijn zwarte pieten... er moest plaats zijn voor 5 personen, een staf, 10 speelgoedzakken.... ook Sint met zijn mijter moest erin passen... niet gemakkelijk... tot Femke vertelde dat haar papa een traktor heeft met een kar waar er heel veel in kan... we belden onmiddellijk haar mama en vroegen of ze het zien zitten om Sinterklaas uit de nood te helpen. En ja hoor, met veel plezier willen ze helpen, wat een geluk... we kijken al uit naar zijn komst op woensdag 5 december.
We vierden ook Viktor zijn verjaardag en mochten lekkere konijnencupcakes eten. (meer foto's op de schoolwebsite)

Woensdag mochten we per 2 een denkbeeldige pietenmuts tekenen, niet gemakkelijk!
Daarna speelden we met een vingerversje over de 5 zwarte pieten.
Na de speeltijd mochten we met houtskool een zwarte piet tekenen.

We leerden er ook een versje bij.
Donderdag was onze juf op bijscholing en we mochten met juf Lieve Sinterklaas schilderen.

Vrijdag vierden we de verjaardag van Louise
Daarna luisterden we naar het verhaal over de spiekpietjes, we mochten na het verhaal een spiekpietje zoeken in de klas. Myrthe had het als eerste opgemerkt.
Een spiekpietje zit altijd in de hoogte en er mag nooit iemand aankomen. Een spiekpietje heeft steeds een gsm bij de hand en kijkt heel de dag goed naar wat alle kleuters doen. 's Nachts belt hij alles door naar de opschrijfpieten die het dan doorgeven aan Sinterklaas. Zo weet Sinterklaas alle goeds van de kinderen, maar ook soms eens de ondeugende dingen. Iedere dag zit het spiekpietje op een andere plaats, dit doet hij 's nachts als de kinderen slapen. We zijn al benieuwd waar hij maandag zal zitten...
Na de speeltijd mochten er 4 oudste kleuters naar de brugklas. In de klas oefenden we nog op het veter strikken. We mochten ook enkele dingen uittesten die onze juf had gemaakt op de bijscholing rond fijne motoriek.
In de namiddag mochten we aan de feesttafel lekkere pannenkoeken eten met verse chocoladesaus, bananen, slagroom en versiering voor Louise haar verjaardag. (meer foto's op de schoolwebsite)
Na de heerlijke pannenkoeken speelden we nog in 1 hoekje.

 
Wie past het schoentje25.11.2018
Maandag zat er een brief in onze postbus, een brief van Struikelpiet. Hij had onze hulp nodig, hij had zijn verkeerde schoenen meegenomen naar België. Namelijk zijn sandalen, hij vroeg of wij hem konden helpen. Want geef nu toe, in deze temperaturen met sandalen op de daken lopen, dat kan toch niet?
Dus we gingen aan de slag en zochten de geschikte schoenen voor Struikelpiet in allerlei reclamefolders...
Aan de knutseltafel bekleefden we een laarsje met papier-maché.
Dinsdag maakten we de hoogste toren met schoendozen, gelukkig hadden we Charlotte die groot genoeg was om de laatste doos op de toren te krijgen.
We maakten schoenafdrukken in nat zand.
Met de veters maakten we allerlei figuren.
Met de kouzen mochten we proberen mikken in de doos.
We leerden een frans liedje aan "Tête, epoules et genous pieds..." laat het jouw kleuter maar eens zingen, herkennen jullie het?
Woensdag werden er dakwerkers gespot op de kleuterspeelplaats. Met vouwmeters mochten we zigzagdaken tekenen, we werkten per 2.
Na de speeltijd mochten we dit eens op papier doen.
Net voor de middag leerden we dat schoenen gemaakt zijn van allerlei materialen: hout, stof, leer,... we mochten eens uittesten welke schoenen er nu het stevigste waren....
Donderdagvoormiddag luisterden we eerst naar het verhaal van 'de schoenen van de Sint zijn zoek'. Daarna mochten we gaan zwemmen met juf Isabelle. Foto is getrokken door onze klasfotograaf Tobias.
In de namiddag was er de leuke Sinterklaasshow. Troonpiet werd gekroond tot goochelpiet van Sinterklaas en onze kleuters mochten actief meedoen.

 
Vrijdag waren we heel verwonderd want ons aardappelplantje was uitgekomen, we konden al 4 kiempjes zien uitkomen.
Er lag ook een brief van Struikelpiet. Hij schreef dat hij blij was met al die mooie tekeningen die we hadden gemaakt en de schoenen die we hadden uitgezocht. Hij koos uiteindelijk voor sportschoenen, hij vermoed dat deze perfect zullen zijn om op de daken te lopen. Tobias en Fons hadden gekozen voor sportschoenen. Struikelpiet vroeg in zijn brief of wij ook zulke schoenen verkopen en of hij dit mocht hebben.
We schreven een brief terug om zijn schoenmaat te vragen, we keken ook hoeveel euro dit kost in onze schoenenwinkel. Nu wachten op een antwoord...
We speelden daarna een kringspelletje. Juul Cezaar kreeg een blinddoek op en mocht een schoen beschrijven die hij mocht voelen in de zak. Aan de hand van zijn beschrijving zochten we welke schoen hij voelde...
Na de speeltijd leerden we onze veters strikken adhv een stappenplan, niet gemakkelijk. Enkele kleuters slaagden erin om hun eigen schoen volledig zelf te strikken, met een klein trucje van de juf.
Net voor de middag mochten de kleuters die op bezoek waren in de brugklas vertellen wat ze precies hebben gedaan.
In de namiddag speelden we in de hoeken.

 
Schatjes van patatjes week 217.11.2018
Maandag vertelde Nyoh over zijn avonturen met Pluk in het weekend, daarna luisterden we naar het verhaal 'een aardappel in de grond'. Na de speeltijd mochten we aardappelen tekenen en sorteren van groot naar klein.
In de namiddag werden er mooie aardappelmannetjes gemaakt in de plasticinehoek.
Dinsdag werd de letter P van Patatjes aangebracht. We besproken de meegebrachte spullen en luisterden naar het letterlied van Kapitein Winokio.
Na de speeltijd werkten we verder aan de werktafel.
 
Net voor de middag luisterden we naar het vervolgverhaal van Pluk, 'nog mazelen, meer frieten'. In de namiddag mocht ook het letterhoekje open.
Ook in het hoekje van de potato head werden allerlei potato mannetjes gemaakt.
Woensdag was het eindelijk zo ver, we mochten nu zelf aardappelen verwerken tot frietjes. Gelukkig was er veel hulp van mama's en papa's die ons konden helpen, want zonder hen was dit anders niet mogelijk. De kleuters mochten zelf de aardappelen snijden tot frietjes.
Er bleef geen enkel frietje meer over, het was zo lekker! "Kijk juf, deze friet heb ik zelf gemaakt"... "Dit is de leukste dag van heel mijn leven" tot zo ver de reacties van de kleuters...daarvoor doen we het!
Nogmaals bedankt aan de helpende handen van enkele ouders, dank je wel!
Donderdag speelden we een ritmiekspelletje met de woorden FRIET-KROKET-PUREE.

Vrijdag gaven we ons aardappelplantje wat water, hopelijk zien we snel iets uitkomen... Het was ook feest voor Nyoh, aangezien hij nu naar een andere school gaat, vierden we zijn verjaardag nu al in de klas.
We hielden een emotioneel kringgesprek en keken naar prenten van aardappelmannetjes met emoties. We mochten zelf ook eens heel erg boos kijken, voor de ene al wat gemakkelijker dan de andere en vooral proberen jouw glimlach tegen te houden...

Gelukkig waren er ook blij aardappelmanntjes en dat kunnen wij heel goed; BLIJ zijn, gelukkig maar ;-)
Na de speeltijd mochten er 4 vriendjes naar de brugklas; Marie, Adam, Fons en Nyoh. Zij mochten winkeltje spelen in het eerste leerjaar en leerden omgaan met geld. In de klas maakten wij zelf aardappelmannetjes waar we dan in de poppenkast zelf mochten spelen.

We mochten per 2 of 3 een kort poppenspelletje voorbereiden en dit dan tonen aan de klas. Het werden mooie resultaten, het publiek was alvast enthousiast.
Net voor de middag speelden we het kringspel 'Ik zie, ik zie wat jij niet ziet' met onze eigen aardappelmannetjes die we mochten ontwerpen op de computer met TUX PAINT.
In de namiddag mochten we spelen in 1 hoekje en daarna was het feest van Nyoh.


Hij trakteerde met lekkere kikkersnoepjes. Zelf kreeg ik ook een heel mooi afscheidscadeau, een kikkerdoos met een foto op van Nyoh, zo blijft hij toch een beetje bij ons in de kikkerklas. Dit zal een mooie brievendoos worden waarin we tekeningen of brieven kunnen steken om dan aan Nyoh te geven.
We wensen Nyoh heel veel plezier en succes op zijn nieuwe school. We zeggen geen vaarwel, maar tot ziens! We gaan jou missen Nyoh!

 
Schatjes van patatjes11.11.2018
Maandag gingen we van start met ons nieuw thema 'schatjes van patatjes'. We keken eerst naar een filmpje waar de aardappelen precies vandaan komen. Daarna mochten we onszelf schilderen op een groot blad.
In de namiddag was het heel druk in de frituur. De winkel werd omgetoverd tot een echte frituur.
Deze week mochten we ook allemaal eens puzzelen, we proberen zo ver mogelijk te komen op de puzzelrups.
Dinsdag vertelde Juul Cezaar over zijn aardappelen die hij zelf had mogen rapen op het land.

Aan de werktafel schilderden we verder en mochten we frietjes schilderen in mousse.
We leerden ook een nieuw liedje aan 'hip Hup Hap Hop' op de melodie van '1,2,3,4 hoedje van papier'. Vraag het maar eens aan jouw kleuter om het te zingen, ze kunnen het al heel goed.
Woensdag deden we eerst een relaxatiemomentje met aardappels. We mochten per 2 een massage geven met een aardappel. Na de ontspanning kwam de inspanning en mochten we schrijfdans doen aan de werktafel. We tekenden 4 patatjes in het veld.
Op de computer maken we ook een aardappelmannetje met TUX PAINT en er worden grappige aardappelmannetjes gemaakt met de potato head.
Donderdag luisterden we naar het verhaaltje 'het smulparadijs'. Daarna gingen we gaan zwemmen met juf Isabelle. In de puzzelhoek werd er druk gepuzzeld.

In de plasticinehoek werden er ook grappige aardappelmannetjes gemaakt;

Vrijdag mochten we nu zelf een aardappel planten. We zochten een aardappel uit waar er reeds een kiem op te zien was, de staken we mooi omhoog en daar deden we dan aarde over.
Een beetje water en wat licht...en nu hopen dat we snel resultaat zien van ons aardappelplantje.
Aan de werktafel mochten we een echte frietzak plooien. In de namiddag speelden we in de hoeken.




 
de dieren in het bos23.10.2018
Maandag kwamen er 2 nieuwe vriendjes in onze klas Billie & Bollie, de konijntjes van Renée. Ze blijven een hele week logeren in onze klas.
Daarna waren we benieuwd naar de avonturen die Jerome beleefde met de de plukkoffer. Na de speeltijd gingen we aan de slag aan de werktafel en mochten de oudste kikkers een spinnenweb weven.
Net voor de middag speelden we het egelspel. Elk om de beurt mochten we gooien met de dobbelsteen en evenveel stekels op ons egeltje zetten.
In de namiddag gingen we op bezoek bij de konijntjes van Anne-Axelle van de giraffenklas.

Dinsdag vierden we de verjaardag van Fons. Hij mocht 5kaarsjes uitblazen op onze verjaardagstaart.
2 konijntjes waren nog niet genoeg, vandaag kregen we nog 2 andere konijntjes op bezoek van Mattiz. Hoe meer dieren in de klas, hoe meer plezier.
Fons bracht 2 lekkere chocoladetaarten mee, het was zo lekker, dat alles tot het laatste kruimeltje werd opgegeten.
We mochten knuffelen met de konijntjes van Mattiz.
Woensdag waren we heel benieuwd wat er in de geheime doos zat van Fons. We mochten elk om beurt een vraag stellen, Fons mocht enkel met ja/neen antwoorden. Dit vroeg wat oefening, zeker niet gemakkelijk! Maar na 3 vragenrondes en 3 tips kon uiteindelijk Myrthe raden wat er in de doos zat; een DVD van David de kabouter.
We gaven ook onze konijntjes vers stro, mochten ze eten en drinken geven. En ondertussen konden we lekker knuffelen met de konijntjes.
Van de konijntjes gingen we over naar de egeltjes. We mochten ons allemaal eens rollen in een bolletje zoals een egel. Want dat doet een egel als hij in gevaar is. Ze maken zich zo klein mogelijk, net een prikkende bal!
Daarna trokken we naar buiten en mochten we in groepjes van 4 werken. Drie kleuters mochten zitten naast elkaar met gespreide benen, de voeten raakten elkaar. De vierde kleuter maakte een zigzagpatroon door een lijn te tekenen langs de benen van de andere kinderen. Daarna werkten ze het samen af en maakten er een egel van.

We sloten af met een bewegingsparcours in de turnzaal.

Donderdag mochten we eerst gaan turnen met juf Isabelle. Daarna luisterden we naar het verhaaltje van 'Rikki en de eekhoorn', dit werd verteld met de kamishibai. Daarna vertelden en dachten we even aan de mensen die reeds overleden waren. We mochten er ook iets over tekenen.
Aan de werktafel mocht de 2de groep schrijfdans doen van de egel.
In de namiddag mochten we spelen in de hoeken;
We sloten ons thema af met een poppenkast van Nellie & Cezar die naar het bos gingen.



 
pag.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 ...

6

... 

7

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!