zoeken
   




Wie legt wat in mijn schoentje02.12.2018
Maandagvoormiddag gingen samen we met de giraffenklas met de bus naar het huis van Sinterklaas.
We mochten allerlei opdrachten uitvoeren en kregen welverdiend op het einde een echt pietendiploma. Als beloning kregen we een grote zak snoepgoed voor de volledige klas.
In de namiddag lag er een brief van Struikelpiet, hij vertelde ons dat hij hij maatje 32 had van schoenmaat en vroeg hoeveel euro hij moest betalen. Gelukkig hadden we een paar sportschoenen staan in onze schoenenwinkel met maatje 32.
Nona vertelde over haar avonturen met Jip en Janneke in het weekend, ze bracht een heerlijk stukje cake mee voor de juf, hmmm super lekker!
Ons aardappelplantje was ook weeral goed gegroeid, Darocha mocht met de meetlat eens meten hoe groot het al geworden was...
We sloten af met een een stukje van de film 'de verdwenen schoenen', ondertussen mochten we heerlijk smullen van het lekkere snoepgoed die we kregen van de zwarte pieten.
Vooraleer we naar huis gingen mochten we ons schoentje (laarsje) zetten en nu maar hopen dat Sinterklaas met iets lekkers komt...

Dinsdag waren we zo blij toen we zagen hoeveel lekkers Sinterklaas voor ons had meegebracht... er zat ook een brief bij van Sinterklaas...
Na het lezen van de brief gingen we op zoek naar een oplossing voor het vervoer van de Sint en zijn zwarte pieten... er moest plaats zijn voor 5 personen, een staf, 10 speelgoedzakken.... ook Sint met zijn mijter moest erin passen... niet gemakkelijk... tot Femke vertelde dat haar papa een traktor heeft met een kar waar er heel veel in kan... we belden onmiddellijk haar mama en vroegen of ze het zien zitten om Sinterklaas uit de nood te helpen. En ja hoor, met veel plezier willen ze helpen, wat een geluk... we kijken al uit naar zijn komst op woensdag 5 december.
We vierden ook Viktor zijn verjaardag en mochten lekkere konijnencupcakes eten. (meer foto's op de schoolwebsite)

Woensdag mochten we per 2 een denkbeeldige pietenmuts tekenen, niet gemakkelijk!
Daarna speelden we met een vingerversje over de 5 zwarte pieten.
Na de speeltijd mochten we met houtskool een zwarte piet tekenen.

We leerden er ook een versje bij.
Donderdag was onze juf op bijscholing en we mochten met juf Lieve Sinterklaas schilderen.

Vrijdag vierden we de verjaardag van Louise
Daarna luisterden we naar het verhaal over de spiekpietjes, we mochten na het verhaal een spiekpietje zoeken in de klas. Myrthe had het als eerste opgemerkt.
Een spiekpietje zit altijd in de hoogte en er mag nooit iemand aankomen. Een spiekpietje heeft steeds een gsm bij de hand en kijkt heel de dag goed naar wat alle kleuters doen. 's Nachts belt hij alles door naar de opschrijfpieten die het dan doorgeven aan Sinterklaas. Zo weet Sinterklaas alle goeds van de kinderen, maar ook soms eens de ondeugende dingen. Iedere dag zit het spiekpietje op een andere plaats, dit doet hij 's nachts als de kinderen slapen. We zijn al benieuwd waar hij maandag zal zitten...
Na de speeltijd mochten er 4 oudste kleuters naar de brugklas. In de klas oefenden we nog op het veter strikken. We mochten ook enkele dingen uittesten die onze juf had gemaakt op de bijscholing rond fijne motoriek.
In de namiddag mochten we aan de feesttafel lekkere pannenkoeken eten met verse chocoladesaus, bananen, slagroom en versiering voor Louise haar verjaardag. (meer foto's op de schoolwebsite)
Na de heerlijke pannenkoeken speelden we nog in 1 hoekje.

 
Wie past het schoentje25.11.2018
Maandag zat er een brief in onze postbus, een brief van Struikelpiet. Hij had onze hulp nodig, hij had zijn verkeerde schoenen meegenomen naar België. Namelijk zijn sandalen, hij vroeg of wij hem konden helpen. Want geef nu toe, in deze temperaturen met sandalen op de daken lopen, dat kan toch niet?
Dus we gingen aan de slag en zochten de geschikte schoenen voor Struikelpiet in allerlei reclamefolders...
Aan de knutseltafel bekleefden we een laarsje met papier-maché.
Dinsdag maakten we de hoogste toren met schoendozen, gelukkig hadden we Charlotte die groot genoeg was om de laatste doos op de toren te krijgen.
We maakten schoenafdrukken in nat zand.
Met de veters maakten we allerlei figuren.
Met de kouzen mochten we proberen mikken in de doos.
We leerden een frans liedje aan "Tête, epoules et genous pieds..." laat het jouw kleuter maar eens zingen, herkennen jullie het?
Woensdag werden er dakwerkers gespot op de kleuterspeelplaats. Met vouwmeters mochten we zigzagdaken tekenen, we werkten per 2.
Na de speeltijd mochten we dit eens op papier doen.
Net voor de middag leerden we dat schoenen gemaakt zijn van allerlei materialen: hout, stof, leer,... we mochten eens uittesten welke schoenen er nu het stevigste waren....
Donderdagvoormiddag luisterden we eerst naar het verhaal van 'de schoenen van de Sint zijn zoek'. Daarna mochten we gaan zwemmen met juf Isabelle. Foto is getrokken door onze klasfotograaf Tobias.
In de namiddag was er de leuke Sinterklaasshow. Troonpiet werd gekroond tot goochelpiet van Sinterklaas en onze kleuters mochten actief meedoen.

 
Vrijdag waren we heel verwonderd want ons aardappelplantje was uitgekomen, we konden al 4 kiempjes zien uitkomen.
Er lag ook een brief van Struikelpiet. Hij schreef dat hij blij was met al die mooie tekeningen die we hadden gemaakt en de schoenen die we hadden uitgezocht. Hij koos uiteindelijk voor sportschoenen, hij vermoed dat deze perfect zullen zijn om op de daken te lopen. Tobias en Fons hadden gekozen voor sportschoenen. Struikelpiet vroeg in zijn brief of wij ook zulke schoenen verkopen en of hij dit mocht hebben.
We schreven een brief terug om zijn schoenmaat te vragen, we keken ook hoeveel euro dit kost in onze schoenenwinkel. Nu wachten op een antwoord...
We speelden daarna een kringspelletje. Juul Cezaar kreeg een blinddoek op en mocht een schoen beschrijven die hij mocht voelen in de zak. Aan de hand van zijn beschrijving zochten we welke schoen hij voelde...
Na de speeltijd leerden we onze veters strikken adhv een stappenplan, niet gemakkelijk. Enkele kleuters slaagden erin om hun eigen schoen volledig zelf te strikken, met een klein trucje van de juf.
Net voor de middag mochten de kleuters die op bezoek waren in de brugklas vertellen wat ze precies hebben gedaan.
In de namiddag speelden we in de hoeken.

 
Schatjes van patatjes week 217.11.2018
Maandag vertelde Nyoh over zijn avonturen met Pluk in het weekend, daarna luisterden we naar het verhaal 'een aardappel in de grond'. Na de speeltijd mochten we aardappelen tekenen en sorteren van groot naar klein.
In de namiddag werden er mooie aardappelmannetjes gemaakt in de plasticinehoek.
Dinsdag werd de letter P van Patatjes aangebracht. We besproken de meegebrachte spullen en luisterden naar het letterlied van Kapitein Winokio.
Na de speeltijd werkten we verder aan de werktafel.
 
Net voor de middag luisterden we naar het vervolgverhaal van Pluk, 'nog mazelen, meer frieten'. In de namiddag mocht ook het letterhoekje open.
Ook in het hoekje van de potato head werden allerlei potato mannetjes gemaakt.
Woensdag was het eindelijk zo ver, we mochten nu zelf aardappelen verwerken tot frietjes. Gelukkig was er veel hulp van mama's en papa's die ons konden helpen, want zonder hen was dit anders niet mogelijk. De kleuters mochten zelf de aardappelen snijden tot frietjes.
Er bleef geen enkel frietje meer over, het was zo lekker! "Kijk juf, deze friet heb ik zelf gemaakt"... "Dit is de leukste dag van heel mijn leven" tot zo ver de reacties van de kleuters...daarvoor doen we het!
Nogmaals bedankt aan de helpende handen van enkele ouders, dank je wel!
Donderdag speelden we een ritmiekspelletje met de woorden FRIET-KROKET-PUREE.

Vrijdag gaven we ons aardappelplantje wat water, hopelijk zien we snel iets uitkomen... Het was ook feest voor Nyoh, aangezien hij nu naar een andere school gaat, vierden we zijn verjaardag nu al in de klas.
We hielden een emotioneel kringgesprek en keken naar prenten van aardappelmannetjes met emoties. We mochten zelf ook eens heel erg boos kijken, voor de ene al wat gemakkelijker dan de andere en vooral proberen jouw glimlach tegen te houden...

Gelukkig waren er ook blij aardappelmanntjes en dat kunnen wij heel goed; BLIJ zijn, gelukkig maar ;-)
Na de speeltijd mochten er 4 vriendjes naar de brugklas; Marie, Adam, Fons en Nyoh. Zij mochten winkeltje spelen in het eerste leerjaar en leerden omgaan met geld. In de klas maakten wij zelf aardappelmannetjes waar we dan in de poppenkast zelf mochten spelen.

We mochten per 2 of 3 een kort poppenspelletje voorbereiden en dit dan tonen aan de klas. Het werden mooie resultaten, het publiek was alvast enthousiast.
Net voor de middag speelden we het kringspel 'Ik zie, ik zie wat jij niet ziet' met onze eigen aardappelmannetjes die we mochten ontwerpen op de computer met TUX PAINT.
In de namiddag mochten we spelen in 1 hoekje en daarna was het feest van Nyoh.


Hij trakteerde met lekkere kikkersnoepjes. Zelf kreeg ik ook een heel mooi afscheidscadeau, een kikkerdoos met een foto op van Nyoh, zo blijft hij toch een beetje bij ons in de kikkerklas. Dit zal een mooie brievendoos worden waarin we tekeningen of brieven kunnen steken om dan aan Nyoh te geven.
We wensen Nyoh heel veel plezier en succes op zijn nieuwe school. We zeggen geen vaarwel, maar tot ziens! We gaan jou missen Nyoh!

 
Schatjes van patatjes11.11.2018
Maandag gingen we van start met ons nieuw thema 'schatjes van patatjes'. We keken eerst naar een filmpje waar de aardappelen precies vandaan komen. Daarna mochten we onszelf schilderen op een groot blad.
In de namiddag was het heel druk in de frituur. De winkel werd omgetoverd tot een echte frituur.
Deze week mochten we ook allemaal eens puzzelen, we proberen zo ver mogelijk te komen op de puzzelrups.
Dinsdag vertelde Juul Cezaar over zijn aardappelen die hij zelf had mogen rapen op het land.

Aan de werktafel schilderden we verder en mochten we frietjes schilderen in mousse.
We leerden ook een nieuw liedje aan 'hip Hup Hap Hop' op de melodie van '1,2,3,4 hoedje van papier'. Vraag het maar eens aan jouw kleuter om het te zingen, ze kunnen het al heel goed.
Woensdag deden we eerst een relaxatiemomentje met aardappels. We mochten per 2 een massage geven met een aardappel. Na de ontspanning kwam de inspanning en mochten we schrijfdans doen aan de werktafel. We tekenden 4 patatjes in het veld.
Op de computer maken we ook een aardappelmannetje met TUX PAINT en er worden grappige aardappelmannetjes gemaakt met de potato head.
Donderdag luisterden we naar het verhaaltje 'het smulparadijs'. Daarna gingen we gaan zwemmen met juf Isabelle. In de puzzelhoek werd er druk gepuzzeld.

In de plasticinehoek werden er ook grappige aardappelmannetjes gemaakt;

Vrijdag mochten we nu zelf een aardappel planten. We zochten een aardappel uit waar er reeds een kiem op te zien was, de staken we mooi omhoog en daar deden we dan aarde over.
Een beetje water en wat licht...en nu hopen dat we snel resultaat zien van ons aardappelplantje.
Aan de werktafel mochten we een echte frietzak plooien. In de namiddag speelden we in de hoeken.




 
de dieren in het bos23.10.2018
Maandag kwamen er 2 nieuwe vriendjes in onze klas Billie & Bollie, de konijntjes van Renée. Ze blijven een hele week logeren in onze klas.
Daarna waren we benieuwd naar de avonturen die Jerome beleefde met de de plukkoffer. Na de speeltijd gingen we aan de slag aan de werktafel en mochten de oudste kikkers een spinnenweb weven.
Net voor de middag speelden we het egelspel. Elk om de beurt mochten we gooien met de dobbelsteen en evenveel stekels op ons egeltje zetten.
In de namiddag gingen we op bezoek bij de konijntjes van Anne-Axelle van de giraffenklas.

Dinsdag vierden we de verjaardag van Fons. Hij mocht 5kaarsjes uitblazen op onze verjaardagstaart.
2 konijntjes waren nog niet genoeg, vandaag kregen we nog 2 andere konijntjes op bezoek van Mattiz. Hoe meer dieren in de klas, hoe meer plezier.
Fons bracht 2 lekkere chocoladetaarten mee, het was zo lekker, dat alles tot het laatste kruimeltje werd opgegeten.
We mochten knuffelen met de konijntjes van Mattiz.
Woensdag waren we heel benieuwd wat er in de geheime doos zat van Fons. We mochten elk om beurt een vraag stellen, Fons mocht enkel met ja/neen antwoorden. Dit vroeg wat oefening, zeker niet gemakkelijk! Maar na 3 vragenrondes en 3 tips kon uiteindelijk Myrthe raden wat er in de doos zat; een DVD van David de kabouter.
We gaven ook onze konijntjes vers stro, mochten ze eten en drinken geven. En ondertussen konden we lekker knuffelen met de konijntjes.
Van de konijntjes gingen we over naar de egeltjes. We mochten ons allemaal eens rollen in een bolletje zoals een egel. Want dat doet een egel als hij in gevaar is. Ze maken zich zo klein mogelijk, net een prikkende bal!
Daarna trokken we naar buiten en mochten we in groepjes van 4 werken. Drie kleuters mochten zitten naast elkaar met gespreide benen, de voeten raakten elkaar. De vierde kleuter maakte een zigzagpatroon door een lijn te tekenen langs de benen van de andere kinderen. Daarna werkten ze het samen af en maakten er een egel van.

We sloten af met een bewegingsparcours in de turnzaal.

Donderdag mochten we eerst gaan turnen met juf Isabelle. Daarna luisterden we naar het verhaaltje van 'Rikki en de eekhoorn', dit werd verteld met de kamishibai. Daarna vertelden en dachten we even aan de mensen die reeds overleden waren. We mochten er ook iets over tekenen.
Aan de werktafel mocht de 2de groep schrijfdans doen van de egel.
In de namiddag mochten we spelen in de hoeken;
We sloten ons thema af met een poppenkast van Nellie & Cezar die naar het bos gingen.



 
We gaan op stap met de dieren in het bos21.10.2018
Maandag trokken we op ontdekkingstocht met de bus richting de Gavers in Harelbeke. We maakten kennis met de mol, de egel, het konijn, de kikker en de regenworm. Elk vriendje werd voorgesteld door en handpop en had een eigen koffer vol attributen waar de begeleider samen met de kinderen mee aan de slag kon gaan.
Elk dierenvriendje vertelde met grote sprekende foto's over zijn kenmerken en de leefwereld waarin hij leeft. Kleine opdrachtjes, spelletjes, versjes en verhaaltjes zorgden ervoor dat we zelf de wondere wereld van de verschillende dierenvrienden spelenderwijs verder konden ontdekken.
In de namiddag konden we ons uitleven op de grote speeltuin.
meer foto's op de schoolwebsite.
Dinsdag luisterden en keken we welke avonturen Ylias had beleefd met Jip en Janneke.
Daarna gingen we aan de slag aan de werktafel, we mochten een spinnenweb of een egeltje timmeren.
We leerden ook een liedje aan van de dieren in het bos, als je naar youtube gaat en intypt "we zingen ons liedje: dieren in het bos"
Misschien kan jouw kleuter het liedje al meezingen?
Mattiz had ook noten meegebracht en we mochten allemaal eens proeven.
Woensdag trokken we naar de bib. We volgden een spoor van blaadjes langs verschillende plaatsen in de bib. We leerden het reglement kennen en aan de hand van voorwerpen konden we ontdekken welke boeken er voor kleuters in de bib aanwezig zijn. In de afdelingen beeld en geluid luisterden en keken we en gaven we aan welk gevoel ons dat gaf. Als afsluiter werd een verhaaltje voorgelezen met de kamishibai.
meer foto's op de schoolwebsite.
Donderdag maakten we een woordenweb van de dieren in het bos en daarna mochten we gaan vrij zwemmen met juf Isabelle.
Na het zwemmen speelden we een rijmmemory.
In de namiddag speelden we in de hoeken.
Vrijdag begonnen we met een kringgesprek rond het jaarthema van onze school,  "ik kies of stem voor..." We mochten om beurt eens zeggen voor wie wij kiezen en waarom, dat mocht een vriendje van de klas zijn of een andere klas of van het lager. Er kwamen hele mooie dingen aanbod. Dinsdag komen we met de volledige school samen om enkele kinderen aan bod te komen die werden VERKOZEN. Daarna timmerden we er op los...
Net voor de middag oefenden we het dansje in van het talentenlied van ons jaarthema.
In de namiddag speelden we in de hoeken;
Volgende week werken we verder rond de dieren van het bos. We krijgen zelfs echte konijntjes op bezoek in onze klas. Of misschien breng jullie kleuter wel een spinnetje mee naar de klas? Wie durft?

 



 
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land14.10.2018
Maandag begonnen we met taalspelletjes in de kring. Daarna besproken we hoe Sneeuwwitje eruit zag en mochten we haar schilderen. Het waren hele mooie sneeuwwitjes.
Dinsdag werkten we verder aan onze werkjes na het turnen bij juf Isabelle.
Net voor de middag speelden we ritmespelletjes met houten stokjes, we tikten er op los...
In de namiddag speelden we buiten onder een stralende zon.
Woensdag verwerkten we de meegebrachte appels tot appelmoes.

Alle kleuters mochten elk om beurt stukjes appel snijden in kleine stukjes, daarna op het vuur met wat water en wat suiker mengen. Om de beurt mochten we de appels mixen tot een moes.
Daarna mochten we eens proeven en de pot werd letterlijk uitgelikt met de vingers. We kregen elk nog een potje appelmoes mee naar huis.(meer foto's op de schoolwebsite)
Donderdag speelden we na het turnen spiegelspelletjes met een klein groepje. Na de speeltijd mochten we dan wisselen. Wie kon de juf vinden in zijn of haar spiegel?
Kunnen we onze eigen voeten terug vinden in de spiegel? Hoe moeten we die dan hanteren?
Hoe komt het dat we onszelf onderste boven zien staan in een pollepel?
Vrijdag mochten er terug 4 oudste kleuters op bezoek naar de brugklas: Timo, Darocha, Nyoh en Marie. Ze luisterden er naar een herfstverhaaltje.
Nu mochten de vriendjes die nog geen spiegelspelletjes speelden gisteren vandaag aan de  beurt komen. wie kan zijn rug zien in de spiegel?
meer spiegelfoto's op de schoolwebsite
 
Sneeuwwitje en de 7 dwergen07.10.2018
Dinsdag werden de kleuters ondergedompeld in de sprookjeswereld, we luisterden geboeid naar het sprookje van Sneeuwwitje. Daarna mochten we aan de werktafel een appel maken met een stappenplan. Net voor de middag leerden we het liedje aan van 'dwergen aan het werk'. In de namiddag mochten we eerst turnen met juf Isabelle. Daarna speelden we in de hoeken;

De kleuters konden diamanten zoeken die verstopt zaten in de zandtafel. Met borstels, pincetten en vergrootglazen gingen ze aan het werk.
Woensdag luisterden we eerst naar het vervolgverhaal van Pluk en de jongste naar Jip & Janneke. Daarna deden we schrijfdans met krullenbol en mochten we guirlandes inoefenen en zo de 7dwergen tekenen.
Voor de speeltijd kwam het eerste groepje aan bod en na de speeltijd de 2de groep.
Donderdag luisterden we nogmaals naar het sprookje, maar nu uit het echte sprookjesboek. Daarna mochten we gaan zwemmen met juf Isabelle. In de namiddag genoten we van het mooie weer en mochten we buiten spelen in de hoeken.
We sloten af met het eerste deeltje van de film van Sneeuwwitje.
Vrijdag luisterden we eerst naar het verhaaltje van 'Sneeuwwitje breidt een monster'. Daarna leerden we een tafel dekken voor de 7 dwergen, hierbij kwam er heel wat tel- en rekenwerk bij kijken. We leerden zo tellen tot 7.

Vraag maar eens om thuis de tafel te dekken... we leerden ook waar het mes moet liggen en met de snijkant naar het bord toe,....
Na de speeltijd mochten we dit eens doen op papier aan de werktafel. In de namiddag speelden we in de hoeken buiten.
Volgende week werken we verder rond dit prachtig sprookje.


 
We kijken uit naar de verjaardag van Kikker30.09.2018
Maandag luisterden naar het verhaal 'een taart voor kleine beer'. Daarna gingen we aan de slag aan de werktafel. De oudste kikkers mochten de letter K maken met klei. De jongste kikkers maakten een verjaardagstaartje bij juf Pauline.

In de namiddag speelden we in de hoeken;
Dinsdag luisterden we naar het vervolgverhaal en mochten we onze kleiletter schilderen en ons taartje versieren. We herhaalden ons verjaardagsliedje. In de namiddag oefenden we met enkele kleuters het aan- en dichtdoen van de jassen. Want wat zijn onze kleuters fier als ze het ZELF kunnen. Stimuleer jullie kleuters hier ook thuis in.
Woensdag brachten we de nieuwe letter K aan, de oudste kleuters brachten een voorwerp mee met de letter K. We besproken alles en zongen het liedje van de letter K van Kapitein Winokio.
We probeerden de letter K te vormen met onze armen en benen.

De laatste woensdag van de maand is er telkens een bewegingsomloop in de turnzaal, de kleuters leefden zich enorm uit.
Donderdag mochten we eerst turnen met juf Isabelle en werkten we verder aan onze werkjes. In de namiddag mochten we buiten in het zonnetje spelen.
Vrijdag was het dan zo ver, de kleuters keken hier nu al zo lang naar uit, alsook Kikker. Maar hij had zich nu wel overslapen zeker en dat op zijn eigen feest... gelukkig waren onze kleuters goed wakker en konden ze hem luidkeels wakker roepen...
We zongen en dansten voor Kikker zijn verjaardag. Omdat hij zich overslapen had, was hij een lekker traktaat vergeten voor de klas, dus besloten we zelf de handen uit de mouwen te steken en Kikker te helpen met een verjaardagscake.
De cake mocht de over binnen en dan wachten maar....ondertussen mochten we de feesttafel dekken....het werd een echt verjaardagsfeestje...
Tijdens het wachten op de cake mochten ze onze allermooiste kikkersprongen laten zien in de turnzaal...
Onze klas werd mooi versierd, klaar om feest te vieren;
en van al dat feesten, werden we heel erg moe...speciaal daarom krijgen we een extra dagje vrij. Ik zie mijn kikkertjes graag terug op dinsdag!



 
We vieren de verjaardag van Kikker23.09.2018
Maandag begonnen we met een woordenweb te maken rond 'jarig zijn', we bekeken het meegebrachte materiaal van de kleuters en versierden onze klas.
Aan de werktafel begonnen we met het knutselen van onze eigen verjaardagskroon.
Net voor de middag speelden we een kringspelletje, we fluisterden een woord door ivm het thema.
Dinsdag luisterden de oudste kleuters naar het vervolgverhaal van Pluk en de jongste kikkers mochten bij juf Lies luisteren naar Jip & Janneke. We knutselden druk verder aan de kronen en net voor de middag leerden we het verjaardagsliedje aan.

Ieder thema doen wij schrijfmotoriek op woensdag, dan mogen de oudste kleuters krullebollen (methode van schrijfdans) bij juf Eline en de jongste kikkers bij juf Pauline. We begonnen met een bewegingsspelletje om die handen en polsen los te maken.
Daarna mochten we een taart tekenen op papier;
Bij juf Pauline mochten de jongste kikkers hun eigen feesthoed tekenen.
Donderdag keken we naar het verhaal van 'Rikki is jarig' met de kamishibai. Daarna mochten alle kikkers voor de eerste maal gaan zwemmen.
In de namiddag genoten we van het zonnetje buiten en speelden we in de verschillende hoeken;
We sloten af met de poppenkast samen met de giraffenklas, daar werd de verjaardag gevierd van Heksemie.
Vrijdag was het STRAPdag, we keken eens hoe onze kleuters naar de klas kwamen vandaag en helaas kwam de meerderheid met de auto.
We dansten samen het straplied, te vinden op youtube.
Alle kleuters kwamen ook in hun sportkledij, want vandaag vierden we de dag van de sportvereniging.
Samen met alle kleuters deden we een bewegingsmomentje op de speelplaats.
We mochten ook onze seizoenskalender aanpassen, want vandaag begon de HERFST.
Net voor de speeltijd speelden we een wiskundig spelletje, waar de begrippen meer, minder en evenveel werden ingeoefend. Zo zie je een voordeel van een graadsklas: de oudste kleuters helpen de jongste en begeleiden ze en ja, zelfs omgekeerd ook! We werken op hun niveau.
Na de speeltijd mochten we een puzzel knippen en kleven, kleuters konden kiezen tussen volgens het aantal stukken, al naargelang hun niveau.
In de namiddag mochten we spelen in de hoeken;
in de ontdekhoek mogen ze zelf proberen ballonnen op te blazen adhv allerlei attributen.
In de poppenhoek werd er druk feest gevierd en werd ik geïnviteerd voor een lekkere warme wafel.
In de leeshoek kan je gezellig samen in een boekje kijken.



 
pag.

1

 

2

 ...

3

... 

4

 

Abonneer nu op onze RSS-feed met de laatste updates!